Selah Sue: Nie lubię słowa "sława"

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2012 18:20
- Zawsze mocno stąpałam po ziemi. Nigdy nie sądziłam, że to będzie mój sposób na życie – mówi Selah Sue, belgijska artystka obdarzona zjawiskowym głosem.
Audio

Kiedy Selah Sue miała 18 lat, zaczęła studiować psychologię. - Gdy jednak podjęłam decyzję, że wybieram muzykę zamiast nauki, zrozumiałam, że muszę podejść do tego profesjonalnie – opowiadała wokalistka Justynie Dżbik podczas festiwalu Eurosonic Norderslaag w holenderskim Groningen, gdzie Selah Sue odbierała dwie nagrody: European Border Breakers Awards - EBBA oraz nagrodę publiczności.

- Bardziej uczysz się psychologii doświadczając różnych rzeczy, spotykając ludzi, jeżdżąc po świecie, to mi daje więcej psychologicznego podejścia do życia niż studia – wyjaśniła. Debiutowała mając lat 17, szybko stała się znana na całym świecie, choć zastrzega, że nie lubi słowa "sława". - Dzięki sławie mogę jeździć po świecie, robić muzykę, żyć z tego, wykonywać najlepszy zawód na świecie. Ale sama sława czy sukces nie wpływają na mnie w znaczący sposób! - podkreśla. W marcu wystąpi w Polsce, w której jest już rozpoznawana za sprawą pewnej …reklamy.

W audycji także Bartek Wasilewski, który opowiadał o tworzeniu muzyki do reklam i wybieraniu utworów, które mają za zadanie pomóc nam dobrze skojarzyć produkt, a czasem także go uwiarygodnić. Bywa jednak i tak, że nagle za sprawą reklamy hit nucą wszyscy na około i staje się ona promocją dla muzyków – tak było w przypadku Jose Gonzaleza. - Jose Gonzalez i "Heartbeats", sama reklama była bardzo atrakcyjna wizualnie, przeróbka elektronicznego kawałka w wersji akustycznej została uznana za lepszą niż oryginał i ten kawałek pozwolił Gonzalesowi się wybić - ocenia Mariusz Wiatrak z portalu kultura.gazeta.pl. Jeśli idzie o product placement pierwsza byłaJanis Joplin, która w 1970 roku nagrała "Mercedenz Benz". - Utwór miał bardziej prześmiewczy charakter, co nie przeszkodziło specom od reklamy wykorzystać go po latach w różnych reklamach nie tylko tej marki – opowiada gość Czwórki.

Czy komponowanie muzyki pod reklamę daje duże pole do popisu artystycznego oraz o podstawowym rozróżnieniu na "tło muzyczne" i "piosenki pisane na zamówienie", posłuchaj więcej w audycji "Pod lupą" – 26 stycznia 2012.

(ed)



Czytaj także

Śmierci Winehouse: ogromna strata dla sceny muzycznej

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2011 01:12
To ogromna strata dla światowej sceny muzycznej; z pewnością na zawsze zapamiętamy ten dzień, podobnie jak dzień, w którym odszedł Kurt Cobain - tak na wiadomość o śmierci piosenkarki Amy Winehouse zareagował krytyk muzyczny Robert Leszczyński.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Reinkarnacja Janis Joplin w Czwórce

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2011 16:00
"Beth Hart brzmi jak reinkarnacja Janis Joplin" - ogłosił "Slant Magazine". To faktycznie jedna z najbardziej charyzmatycznych i charakterystycznych amerykańskich wokalistek.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Marika: nie lubię zimnej muzyki!

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2011 15:10
- Zamuła, ale bez mendzenia - mówi o swojej nowej płycie Marika. "Mariola królowa dancehalla" była gościem Justyny Dżbik w czwórkowej audycji "Pod Lupą". A w sobotę zagra w naszym "Ministerstwie Dźwięku".
rozwiń zwiń