X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jakie prawa ma konsument?

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2013 18:00
Konsument, który korzysta z reklamacji musi mieć dowód zakupu. Może nim być paragon, wydruk z konta, potwierdzenie płatności kartą, a nawet zeznania innych osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.
Audio
Jakie prawa ma konsument?
Foto: Glow Images/East News

- Ale możliwość wykorzystania zaznań osoby towarzyszącej, to jest teoria. W praktyce jest trudno udowodnić, że akurat z tą koleżanką kupowałam daną bluzkę, ponieważ sprzedawca ma również prawo do obrony. Taki spór może skończyć się w sądzie - mówi Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dlatego każdy konsument powinien zadbać o swoje interesy i kserować paragony. Zwłaszcza gdy kupujemy drogą rzecz, ponieważ prawo do reklamacji mamy do dwóch lat od momentu zakupu.
- Natomiast jeśli widzimy napis "reklamacji nie uwzględniamy”, to taki sklep łamie nasze podstawowe prawo konsumenta. Powinniśmy omijać go szerokim łukiem. Inaczej jest przy zastrzeżeniu "zwrotów nie przyjmujemy". Jest on zgodny z prawem - tłumaczy Agnieszka Majchrzak.
Jednak sklepy, często, dają nam możliwość dokonania zwrotu zakupionego produktu, nawet do dziewięćdziesięciu dni.
Inaczej jest w przypadku rzeczy zakupionych przez internet.
- Konsument ma możliwość zwrotu w ciągu dziesięciu dni. Wtedy powinien poinformować o zamiarze odesłania zakupionego towaru i zrobić to na własny koszt – wyjaśnia Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

jl

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zakupy za granicą! A co z gwarancją?

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2013 15:38
Na wakacjach za granicą chętnie robimy zakupy. Buty, ubrania czy sprzęt elektroniczny często jest tam tańszy. Przez wakacyjny luz czasem zapominamy o paragonach, a trzeba je mieć w przypadku reklamacji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polak na zakupach potrzebuje doradcy

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2013 11:40
Czym statystyczny Polak kieruje się robiąc zakupy - reklamami, przecenami a może opinią znajomych? Dzięki raportowi "Polacy Rekomendują" znamy już odpowiedź na to pytanie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Siecioholizm - znak naszych czasów?

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2013 19:00
Uzależnienie od seksu, pracy, internetu, hazardu, zakupów to najpoważniejsze współczesne nałogi.
rozwiń zwiń