Filolog - zawód poszukiwany przez biznes

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2015 17:45
Po studiach lingwistycznych można być nauczycielem albo tłumaczem, ale coraz częściej osoby ze znajomością rzadkich języków znajdują pracę w międzynarodowych korporacjach.
Audio
  • Iberystka Anna Biesiadecka o zawodzie filologa (Instytut Zatrudnienia/Czwórka)
Polacy znają przede wszystkim język angielski i niemiecki
Polacy znają przede wszystkim język angielski i niemieckiFoto: Pixabay (Domena publiczna)

Jednak do osiągnięcia sukcesu na rynku pracy może nie wystarczyć biegła znajomość jakiegoś języka. Warto postawić na dodatkową specjalizację.

- Języki są świetną bazą, żeby budować coś więcej. Można skończyć studia językowe, a oprócz tego coś związanego z handlem międzynarodowym, dyplomacją czy ekonomią. Ja jeszcze przed podjęciem studiów skończyłam kursy pilota i przewodnika, dzięki czemu dodatkowo pracuję w turystyce - mówi Anna Biesiadecka, iberystka i tłumaczka.

Z audycji dowiecie się także, jak wyglądają studia lingwistyczne, czy podczas rekrutacji odbywają się jakieś dodatkowe egzaminy i gdzie można robić praktyki.

***

Tytuł audycji: Instytut Zatrudnienia

Prowadzi: Katarzyna Węsierska

Materiał przygotowała: Dominika Klimek

Goście: Anna Biesiadecka (iberystka, tłumaczka)

Data emisji: 3.12.2015

Godzina emisji: 12.00

mg/asz

Czytaj także

Jak znaleźć pracę? Skonfrontuj swoje marzenia z tym, co potrafisz

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2015 16:49
- Już w liceum warto kreować zawodową wizję siebie za kilka lat. Chodzić na dni otwarte na uczelniach i interesować się rynkiem pracy - mówiła psycholog Justyna Bednarczyk-Wilgos.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak zostać lekarzem weterynarii? "Trzeba mieć dużo dystansu"

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2015 18:27
- To są bardzo trudne studia. Trudniejsze od zwykłej, "ludzkiej" medycyny - mówi dr Katarzyna Kacprzak-Kamieńska.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zawód: fotograf. Liczy się pasja!

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 17:15
Zawód fotografa to spotkania z ciekawymi ludźmi i wciąż nowe wyzwania, a w przypadku pracy w branży mody lub mediów - ciągłe bycie tam, gdzie dzieje się coś ważnego.
rozwiń zwiń