X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Witamina słońca. Jak ją suplementować?

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 14:37
Witamina D nazywana jest witaminą słońca. Jak ją suplementować w okresie jesienno-zimowym, kiedy dociera do nas znacznie mniej promieni słonecznych?
Audio
  • Rozmowa z dr pediatrii Joanną Lange (Stacja Nauka/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: plprod/Shutterstock

- Witamina występuje pod dwoma postaciami, jako D2, pochodzenia roślinnego i D3, która u człowieka syntezowana jest pod wpływem ultrafioletu, czyli oddziaływania światła słonecznego - wyjaśniała Joanna Lange, lekarz pediatra.

Dlaczego jest taka ważna? XXI-wieczni naukowcy przypisują jej szerokie spektrum dobroczynnego działania na nasz organizm. Przede wszystkim odpowiada za właściwe budowanie tkanki kostnej. - Jej głównym zadaniem jest odpowiednie wbudowywanie wapnia do kości. Dzięki niej są odpowiednio twarde. Jej niedobór prowadzi do chorób kości takich jak osteoporoza czy osteomalacja - tłumaczył gość Czwórki.

Witaminę D należy odpowiednio suplementować, ale uprzednio sprawdzać jej poziom w naszym organizmie. Jak to zrobić? Jak dużej dawki tej witaminy potrzebujemy i w jaki sposób najlepiej ją aplikować? Czym grozi przedawkowanie witaminy D? Więcej na ten temat w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Materiał: Ada Janiszewska

Gość: Joanna Lange (lekarz pediatra)

Data emisji: 6.12.2018

Godzina emisji: 12.14

ac/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Karmienie piersią rozwija mózg dziecka

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2018 13:59
- Mózg człowieka najszybciej rozwija się w pierwszym roku życia, wtedy, kiedy głównym pożywieniem dziecka jest mleko matki - mówi dr Magdalena Babiszewska, antropolog fizczny. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Człowiek kontra wirus. Trwa wojna  

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2018 18:54
Wirusy nieprzerwanie atakowane są przez nasz układ odpornościowy, a ten - przez wirusy. Kto wygrywa tę walkę?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dr Anna Ambroziak: oczy raportują o naszym zdrowiu

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2018 15:50
- Po 40. roku życia wszyscy potrzebujemy dodatku do bliży - przekonuje dr Anna Ambroziak i tłumaczy, co można wyczytać z naszych oczu.
rozwiń zwiń