- Youtuber to zawód, który często wskazywany jest przez młodych ludzi planujących swoją przyszłość.
- Choć wiele filmów realizowanych jest już nawet przez dzieci, to teoretycznie zgodę na taką aktywność muszą wyrazić rodzice.
- Czy bycie youtuberem może stać się dochodowym zajęciem? Czy każdy ma szansę na miliony wyświetleń?
Co musi wiedzieć początkujący youtuber?
Dr inż. Paweł Prociów zwraca uwagę, że nie ma jednej formuły pozwalającej każdemu aspirującemu youtuberowi stać się gwiazdą zarabiającą miliony. Dobrze jednak zacząć od sprecyzowania, jaką tematyką będziemy się zajmować. - Oczywiście jest mnóstwo popularnych kanałów, na których treści wydają nam się kompletnie bez ładu i składu, ale zapewniam, że wbrew pozorom jest tam jakiś pomysł - analizuje.
08:45 2024_02_05 09_38_21_PR1_Cztery_pory_roku.mp3 Zawód: youtuber. Na czym on polega? Jak i ile się zarabia? (Cztery pory roku/Jedynka)
Jak zarabia youtuber?
Wynagrodzenie youtubera stanowią przychody z reklam, najczęściej poprzez serwis Google AdSense. I w tym przypadku nie od razu możemy liczyć na zbicie fortuny. - Milion wyświetleń przekłada się na mniej więcej 1-2 tys. dolarów w przychodach - zdradza gość "Czterech pór roku". Niezwykle popularne jest również promowanie produktów i usług w ramach publikowanych treści. Na przykład poprzez unboxing.
Czytaj także:
Czym jest unboxing?
Unboxing to rodzaj filmu przedstawiającego rozpakowywanie nowego produktu, często sprzętu elektronicznego, choć czasem także innych rzeczy, w tym kosmetyków, czy po prostu produktów zamówionych przez internet. Często robią to już dzieci. - Teoretycznie zgodę, żeby dziecko nadawało w eterze czy internecie musi wyrazić rodzic. Podobnie rzecz ma się z dziećmi występującymi w reklamach w tradycyjnym formacie - wyjaśnia dr inż. Paweł Prociów.
Ilość czy jakość?
Rozmówca Daniela Wydrycha nie ma wątpliwości, że współcześnie youtuber najczęściej decyduje się wybrać jedną z dwóch popularnych ścieżek rozwoju. - Można pójść w bardzo wyspecjalizowaną niszę i wówczas łatwiej do takiej grupy dobierać reklamy, choć oczywiście tych słuchaczy jest mniej. Ale można też iść w taki odbiór masowy, przeznaczony dla jak największej ilości "klików" - tłumaczy.
***
Gość: dr inż. Paweł Prociów (ekspert w zakresie nowych technologii, internetu i mediów społecznościowych)
Godzina emisji: 9.38
mg/kormp