Nowe Technologie

Trendy 2013

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2013 08:00
W 2013 roku wzrośnie sprzedaż ultrabooków, ale uwaga wszystkich skierowana będzie w głównej mierze na tablety – przewiduje Jan Zdebel, Prezes sieci Alsen.
Trendy 2013
Foto: Glow Images/East News

 

W tym roku możemy się również spodziewać wzrostu sprzedaży monitorów zaopatrzonych w tuner telewizji cyfrowej oraz monitorów asygnowanych funkcją Dual Smart Solution. Liczymy także na szerokie zainteresowanie telewizorami z funkcją SmartTV – dodaje Jan Zdebel.

Eksperci sieci Alsen, na co dzień pracując z klientem detalicznym prognozują w drugiej połowie 2013 roku znaczny wzrost sprzedaży tabletów o przekątnej ekranu do 8” i ponad 10” w oparciu o system Windows 8. Modele z W8, które pojawiły się w ofercie sprzedażowej na początku 2013 roku szybko zyskały zaufanie użytkowników – tłumaczy Jan Zdebel. Natomiast regularne obniżki cen tabletów A-brendowych sprawią, że modele B-brendowe (segment ekono)będą notowały spadki sprzedaży - dodaje.

W trzecim i czwartym kwartale spodziewany jest wzrost sprzedaży smartfonów Nokia
z systemem Windows 8. Sprzedaż pozostałych smartfonów bazujących na systemie Android powinna utrzymać się na stałym poziomie.

W tym roku do sprzedaży trafią tanie ultrabooki, które będą głównym motorem napędowym tego sektora – o wszystkim powinna zadecydować cena, która będzie sukcesywnie spadać. Wraz z nią niestety spadać może również jakość, która będzie nakierowana na produkcję modeli z obudowami wykonanymi z plastiku. Pojawią się hybrydowe konstrukcje z mniejszym udziałem elementów uznawanych za drogie, jak na przykład zastąpienie dysków SSD dyskami talerzowymi HDD lub hybrydowymi HDD/SDD. Jednakże ten akcent może tylko przyczynić się do wzrostu popularności ultrabooków , a co za tym idzie – większej sprzedaży – prognozują eksperci Alsen.

Przewidujemy również wzrost sprzedaży komputerów All-In-One – ceny tych urządzeń w ostatnim okresie znacząco spadły. A-brendowe modele z matrycami dotykowymi powyżej 23 cali wyposażone w dedykowane karty graficzne będą idealnym rozwiązaniem dla zaawansowanych gier – dodaje Jan Zdebel. Na brak zainteresowania nie będą również narzekały produkty gamingowe, jak na przykład akcesoria Creative.


W sprzedaży goszczą od niedawna monitory LG z 10 punktowym ekranem dotykowym
i matrycą IPS. Monitory z funkcją Mega Contrast zapewniają wysoki współczynnik kontrastu oraz doskonałą tonalność i czystość obrazu. Ciekawą propozycją jest również funkcja Dual Smart Solution, która dzieli ekran na dwie części w monitorach LG LED serii EN33. Wzrastający popyt na sprzęt z ekranem dotykowym sprawi, że tego typu produkty będą z końcem roku najpopularniejsze na rynku.



autor: eRKa

Czytaj także

Polskie firmy podbijają rynki zagraniczne

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2013 08:17
Rodzime spółki odważniej wychodzą poza Europę: do Azji, Afryki czy Ameryki Łacińskiej - informuje "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń

Czytaj także

PR przejmuje zadania sprzedaży

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2013 09:40
Piony PR w firmach powoli połykają sprzedaż. Rola PR-owców staje się coraz ważniejsza, tym bardziej w trudnych kryzysowych czasach, kiedy firmy tną budżety na działania marketingowe. Klientem takich działań są m.in. dziennikarze.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marża rządzi firmą

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2013 08:51
Marża zwana też rentownością nie jest najbardziej lubianą informacją w raportach rynkowych. Dane takie są bardzo łatwo czytelne więc firmy preferują zakumulowane wartości sprzedaży czy dane liczbowe sprzedanych produktów. Jak pokazują ostatnie informacje o sprzedaży smartfonów, czasami takie podejście powoduje zaciemnienie obrazu faktycznej sytuacji.
rozwiń zwiń