X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Usługi głosowe i internet mobilny kluczowe dla życia w miastach

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2013 11:09
Osoby zamieszkujące największe miasta na świecie są zgodne: dobry zasięg sieci komórkowej to jeden z pięciu najważniejszych czynników wpływających na życie w mieście. Z badania firmy Ericsson wynika, że najgorsze doświadczenia użytkownicy mają w komunikacji miejskiej.
Usługi głosowe i internet mobilny kluczowe dla życia w miastach
Foto: glowimages.com

Poziom satysfakcji z usług komórkowych zależy od miasta, ale nawet w ramach jednej aglomeracji różnice są ogromne.

Różnice w satysfakcji z usług w różnych miejscach

To oczywiste, że ludzie w miastach są bardziej zadowoleni z jakości połączeń głosowych (rynek jest bardziej rozwinięty) niż z internetu mobilnego, ale poziom satysfakcji w różnych miastach znacznie się różni. Najbardziej rozwinięty rynek występuje w San Francisco, gdzie usługi głosowe i internetowe są dla użytkowników na równie wysokim poziomie. W większości miast różnica między satysfakcją z internetu i z połączeń głoswych to ok. 15-20% na korzyść rozmów telefonicznych. Spośród światowych megamiast, najgorzej w badaniu satysfakcji wypadło Buenos Aires.

Z analizy firmy Ericsson wynika, że mieszkańcy dużych miast połowę swojego czasu spędzają w domach, jedną czwartą w pracy, a resztę w innych lokalizacjach. Dlatego kluczowe jest by usługi telekomunikacyjne działały sprawnie w domach użytkowników. Zadowolenie z internetu mobilnego i połączeń głosowych w domach sięga 70%. W pracy, wspomniane usługi są na satysfakcjonującym poziomie dla 60% mieszkańców.

Najwięcej problemów z komunikacją miejską

Najniższy poziom satysfakcji z usług mobilnych we wszystkich miastach obserwowany jest w komunikacji miejskiej. Tylko 36% osób jest zadowolonych z połączeń głosowych i 31% z internetu mobilnego. Zdaniem badanych połączenia głosowe działają generalnie lepiej w autobusach i pociągach niż w metrze.  Najwyższy poziom niezadowolenia (50-60%) jest wśród użytkowników metra w Mexico City, Tokyo, Londynie, Nowym Jorku i Paryżu.

Sytuacja w komunikacji miejskiej jest o tyle istotna, że ponad połowa użytkowników smartfonów przegląda internet każdego dnia korzystając z transportu miejskiego.

Firma Ericsson przeprowadziła badania w największych miastach świata. Wynika z nich, że zasięg telefonii komórkowej, bieżąca woda, dostępność restauracji, centrów handlowych i rozrywkowych, to pięć aspektów życia w mieście, z których mieszkańcy są najbardziej zadowoleni. Najgorzej sytuacja wygląda w kwestii jakości powietrza, zakorkowania miast, liczby miejsc parkingowych, zorganizowania opieki dla dzieci oraz braku komunikacji z władzami miasta.

 

 


autor: Mariola Czapkiewicz/Ericsson

Czytaj także

Ekspander zasięgu z możliwością strumieniowania muzyki

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2013 14:32
W domowej sieci Wi-Fi, szczególnie gdy obejmuje ona wielopoziomowy budynek, często występują zakłócenia i tzw. „martwe punkty”, w których zasięg zanika. Spowodowane jest to m.in. korzystaniem w tym samym czasie z różnych sprzętów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ericsson: prognoza ruchu w sieci

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2013 08:00
Według prognoz firmy Ericsson do roku 2018, mobilne komputery będą generować ok. 11 GB transferu danych miesięcznie, podczas gdy smartfony około 2 GB.
rozwiń zwiń

Czytaj także

60 proc.młodych Europejczyków ma smartfon

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2013 10:08
Według raportu Telefonica Global Millenial Survey, aż 49 proc. osób z Europy Środkowo-Wschodniej korzysta z Internetu, poszukując danych na temat najnowszych wydarzeń.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mobilność przejmie większość ruchu w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2013 10:56
W ciągu 5 najbliższych lat 80 proc. ruchu w Internecie będzie pochodzić z urządzeń mobilnych. Już dziś co 15 sekund ktoś w Europie dokonuje zakupu przez smartfony lub tablety. Według raportu Praktycy.com Polska ma szansę stać się europejskim liderem mobilnego handlu.
rozwiń zwiń