X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Najdalszy obiekt w Układzie Słonecznym. Niezwykłe odkrycie astronomów

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2015 17:30
Astronomowie odkryli najdalszy do tej pory obiekt w Układzie Słonecznym. O obserwacjach dokonanych dzięki japońskiemu teleskopowi Subaru poinformowano na spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Astronomicznego w Waszyngtonie.
  • Najdalszy obiekt w Układzie Słonecznym. Relacja Rafała Motriuka (IAR)
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay/LoganArt

Jest średniej wielkości. Nosi roboczą nazwę V774104 i ma kilkaset kilometrów średnicy. Najprawdopodobniej jest ciałem lodowym. Obecnie okrąża Słońce w odległości ponad sto razy większej niż Ziemia i trzy razy większej niż Pluton - to piętnaście i pół miliarda kilometrów.

Na razie nie jest jasne jak wygląda jego orbita. Astronomowie mówią, że potrzebują czasu, by to ustalić. Może mieć ona kształt mocno wydłużonej elipsy, co oznacza, że odkryty obiekt może się do Słońca przybliżać lub znacznie oddalać.

IAR/aj

Odkrycie sondy Rosetta: tlen na komecie 67P

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2015 01:00
Kosmiczna sonda Rosetta odkryła cząsteczkowy tlen na komecie 67P. To kompletnie zaskoczyło astronomów.

Asteroida Halloween minęła Ziemię w bezpiecznej odległości

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2015 08:28
Była duża i szybka, ale zgodnie z zapewnieniami astronomów przeleciała w bezpiecznej odległości od Ziemi. Asteroida TB145 oddala się już od naszej planety.