Redakcja Programów Katolickich

Public Relations po chrześcijańsku

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2012 09:15
Chrześcijanie a public relations. Jak dobrze i mądrze wykorzystywać narzędzia public relations? Jak reagować na nadużycia i łamanie zasad etycznych w reklamie i marketingu?
Audio
Marcin Przeciszewski, abp Henryk Muszyński, abp Jeremiasz, Danuta Baszkowska, Zbigniew Nosowski
Marcin Przeciszewski, abp Henryk Muszyński, abp Jeremiasz, Danuta Baszkowska, Zbigniew NosowskiFoto: Przemysław Goławski/NRPK

W audycji zastanowialiśmy się czy public relations może być jedynie jednostronnym wpływaniem na opinię publiczną czy może dialogiem, który polega na wymianie opinii. Następuje coraz większa komercjalizacja, która nie odnosi się jedynie do przedsiębiorstw, ale także Kościołów, centrów kultury i innych organizacji. Pytaliśmy naszych rozmówców czy rzeczywiście jest tak, że public relations służy już nie tylko do wywierania wpływu, ale i do budowania potęgi.

Czy Kościół potrzebuje PR?

Jeśli tak, to jakiego? Czy PR może nauczyć księży komunikacji z mediami i wiernymi, którzy zadają coraz trudniejsze pytania? Czy promocja życia duchowego i pewnego systemu wartości powinna być prowadzona w jakiś szczególny sposób, bo działalność Kościoła dotykała pozamaterialnej sfery życia ludzkiego? Czy powinno oznaczać to rezygnację z pewnych zasad komunikacji powszechnie używanych?

Łączyliśmy się z Gnieznem z panem RAFAŁEM PORZEZIŃSKIM ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

W studiu: Krystyna Burzyńska-Kaniewska, Katedra Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej UW, doradca personalny.

Prowadzenie: Agnieszka Kozłowska-Łysko

Wydawca: Sylwia Sułkowska

Zobacz więcej na temat: Europa Gniezno media
Czytaj także

"Na kolana psie" łamie zasady etyki, ale nie prawo

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2010 14:55
Toruńska prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa w sprawie kontrowersyjnej reklamy przedstawiającej mężczyznę celującego w głowę klęczącego policjanta
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kościół potrzebuje skutecznego PR-u?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 16:10
- Kościół potrzebuje dobrej komunikacji – mówi dr Monika Przybysz z Istytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW. – Tak, by przekaz dotarł do wszystkich, którzy tego chcą: wierzących, niewierzących i tych, którzy wierzyli, ale odeszli.
rozwiń zwiń