X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Queen zdobywa sportowe areny

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2011 14:05
W kolejnej serii opowieści o piosenkach grupy Queen usłyszeliśmy historie utworów "We Will Rock You", "We Are the Champions", "Under Pressure" i "A Kind of Magic".
Audio

Ten rok bez wątpienia należy do Queen. Trwa wielka reedycja wszystkich płyt z dyskografii Królowej, emocje wzbudza powstający film o Freddiem Mercury, w którym w rolę charyzmatycznego rockmana wcielił się wyższy od niego prawie o 20 cm komik Sacha Baron Cohen. W akcję utrwalania majestatu Queen włączyła się również Trójka, w której w porankach (ok. 7:35 między poniedziałkiem a czwartkiem) Piotr Metz prezentuje opowieści o największych przebojach brytyjskiej supergrupy. Oto fragmenty kolejnych czterech spotkań z królewską piosenką (dźwięk w boksie "Posłuchaj"):

Skomponowany przez Briana Maya utwór "We Will Rock You" został zainspirowany chóralnymi śpiewami na koniec jednego z koncertów Queen. Jego gitara jest tu jedynym prawdziwym instrumentem pojawiającym się zresztą na sam koniec. Nadająca rytm reszta to wyłącznie odgłosy tupania i klaskania. Piosenka jest jedną z najczęściej samplowanych i coverowanych w twórczości Queen. Tak nazywa się też musical oparty na twórczości zespołu.

Brian May: - Queen żyje teraz swoim własnym życiem. Gdzieś z góry coś kieruje mną i Rogerem. Probujemy z tym niby walczyć, ale Wielki Brat nie pozwala nam uwolnić się. Jesteśmy dumni z tego, co stworzyliśmy i nadal próbujemy być tego częścią.

Jeden z najsłynniejszych rockowych hymnów Queen, "We Are The Champions", często kończył koncerty Queen, tuż po "We Will Rock You", któremu towarzyszył zresztą i na singlu, i na płycie. Świat sportu już na stałe zaanektował go na swoje potrzeby. Był m.in. oficjalnym hymnem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 1994 roku. Obydwie piosenki pozwoliły Queen podbić cały świat.

Roger Taylor: - Było super, gdy "Bohemian Rhapsody" stało się światowym hitem, ale tak naprawdę na maksa ruszyło wszystko po 1980 roku, gdy podbiliśmy Amerykę Północną. Ale potem doszła Ameryka Południowa i to dopiero była jazda.

"A Kind of Magic" napisał perkusista Queen, Roger Taylor, do filmu "Highlander", do którego zespół skomponował muzykę. Po kilku poprawkach Freddiego piosenka została nagrana na album Queen o tym samym tytule.

Roger Taylor: - Piosenki nigdy nie trafiały do studia w ostatecznej wersji. Zawsze wspólnie nad nimi pracowaliśmy, każdy dorzucał pomysły. W głowie była tylko ogólna idea i akordy.


"Under Pressure" to efekt współpracy z Queen z Davidem Bowie, głównie w jego studio w Montreux. Słynna partia basu, przypisywana Bowiemu, jest w rzeczywistości autorstwa basisty Johna Deacona. Piosenka była ostatnim nr 1 Queen w Wielkiej Brytanii aż do „Innuendo” w 1991 roku.

Queen po raz pierwszy spotkali się z Bowiem w jednym studio, nagrywając debiutancki album. Brian May: - Właściciele studia byli też naszymi menadżerami, ale nie chcieli wydawać na nas pieniędzy. Jeżeli David Bowie skończył sesję o 3, dzwonili do nas, mówiąc, chłopaki, mamy dla was trochę luzu, możecie teraz trochę popracować.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Najbardziej śmiały teledysk Queen

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2011 07:00
W którym wideoklipie Queen wystąpiło 65 nagich modelek? Posłuchaj historii na temat kolejnych piosenek legendarnego kwartetu: "Fat Bottomed Girls", "Bicycle Race", "You're My Best Friend" i "Don't Stop Me Now".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Queen: Beatlesi byli naszą Biblią

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2011 08:17
Zapraszamy na opowieść o kolejnych czterech piosenkach Queen. Przedstawia Piotr Metz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Premiera wąsów Freddiego Mercury'ego

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2011 17:00
Kolejny tydzień porannych opowieści o największych przebojach Queen. Razem z zespołem wkroczyliśmy w lata 80. XX wieku. Dekadę sponsorowały słynne wąsy frontmana zespołu.
rozwiń zwiń