Beethoven według Pires i Menesesa

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2015 17:00
Drugiego dnia Świąt wysłuchamy wspólnego koncertu dwójki znakomitych solistów, który odbył się w czerwcu zeszłego roku w Genewie.
Maria Joo Pires. Polacy cenią jej interpretacje Chopina, ale prawdziwą specjalnością portugalskiej pianistki są utwory klasyków wiedeńskich
Maria João Pires. Polacy cenią jej interpretacje Chopina, ale prawdziwą specjalnością portugalskiej pianistki są utwory klasyków wiedeńskichFoto: PAP/EPA/ELVIRA URQUIJO A.

Maria João Pires po raz pierwszy wystąpiła publicznie w wieku siedmiu lat, grając koncerty fortepianowe Mozarta w Porto. Trzy lata później odebrała najwyższą portugalską nagrodę dla młodych muzyków. Już w trakcie studiów rozpoczęła występy na całym świecie z najważniejszymi orkiestrami, do których należą Filharmonicy Berlińscy, The Boston Symphony Orchestra, The Royal Concertgebouw Orchestra, The London Philharmonic, Orkiestra Paryska czy Filharmonicy Wiedeńscy.

Jej specjalnością stały się dzieła klasyków wiedeńskich. W Genewie sięgnęła po dzieła Beethovena, a towarzyszył jej znakomity brazylijski wiolonczelista Antonio Meneses.

***

Program:

Ludwig van Beethoven II Sonata wiolonczelowa g-moll op. 5/2, III Sonata wiolonczelowa A-dur op. 69, Sonata fortepianowa nr 17 d-moll op. 31/2 "Burza"

Jan Sebastian Bach I Suita G-dur BWV 1007 na wiolonczelę solo

Wyk. Maria João Pires - fortepian, Antonio Meneses - wiolonczela

(6.10.2014 Victoria Hall, Geneva)

Na retransmisję koncertu - w poniedziałek (6.04) w godz. 10.00-13.00 - zaprasza Przemysław Psikuta.

mm/kd

Czytaj także

Karol Szymanowski. Uśmiechem kupował wielbicieli

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2024 05:50
Uważany za jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów. Choć wyrósł w rodzinie ziemiańskiej, jego muzyka na początku XX wieku zawładnęła europejskimi salonami.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Alexander Liebreich: Mahler przeczuwał śmierć dziecka

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2015 15:00
W finale Festiwalu Beethovenowskiego zabrzmiały "Kindertotenlieder" do poezji Friedricha Rückerta napisanej po utracie szóstki dzieci. Ale, zdaniem szefa NOSPR, Mahler zawarł w nim osobistą tragedię.
rozwiń zwiń