X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Czwarta władza", feminizm i rozterki wydawcy

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2018 19:07
- To nie tylko opowieść o dziennikarstwie, ale także historia o tym, w jaki sposób kończy się proces emancypacji kobiet z amerykańskich elit – podkreślił Konrad J. Zarębski, opowiadając o najnowszym filmie Stevena Spielberga.
Audio
  • Rozmowa wokół filmu Stevena Spielberga "Czwarta władza" (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Kadr z filmu Stevena Spielberga Czwarta władza
Kadr z filmu Stevena Spielberga "Czwarta władza"Foto: Monolith Films/mat. prom.

Trzy Billboardy 1200.jpg
"Trzy billboardy za Ebbing, Missouri". Ameryka patrzy na swoją prowincję

Goszczący w Dwójce krytyk filmowy odniósł się tymi słowami do postaci Katharine Graham, wydawczyni "The Washington Post" granej przez Meryl Streep.

- Decyzja Graham o publikacji materiałów uznanych przez sąd za nielegalne jest kluczowym działaniem w patriarchalnym społeczeństwie – dodał Konrad J. Zarębski. Zgodził się z nim Marcin Dzierżanowski z tygodnika "Wprost", który uznał za sukces przeniesienie na język filmowy dylematów wydawcy.

- Ukazanie w filmie postaci wydawcy, który musi podjąć trudną decyzję i wziąć na siebie odpowiedzialność, jest niezwykłym wyzwaniem. Znacznie łatwiej jest przenieść na ekran perypetie dziennikarza, który spotyka się z politykami, zdobywa tajnych informatorów. To fabuła, którą można w prosty sposób uatrakcyjnić – powiedział Marcin Dzierżanowski.

W nagraniu audycji posłuchamy również o innych dziełach filmowych, które na przestrzeni dekad przedstawiały kulisy pracy dziennikarza.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Jacek Wakar

Gość: Marcin Dzierżanowski (tygodnik "Wprost"),  Konrad J. Zarębski (krytyk filmowy)

Data emisji: 19.02.2018

Godzina emisji: 18.00  

mz/mg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jakub Gierszał: "Pomiędzy słowami" i pytania o tożsamość

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2018 16:00
- Urszula Antoniak mówiła, że bohater tego filmu jest trochę jak z "Czerwonego i czarnego". Ktoś, kto próbuje przebić się do wyższych sfer, w tym upatruje sukces - opowiadał Jakub Gierszał o kreowanym przez siebie głównym bohaterze filmu "Pomiędzy słowami".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Del Toro kręci wciąż ten sam dobry film"

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2018 18:40
- Reżyser z upodobaniem stosuje zabieg konstrukcyjny skierowany wbrew intencjom wykorzystywanego gatunku filmowego. Nawiązuje do jakiejś prostej opowieści i drastycznie ją zmienia - mówił w Dwójce krytyk filmowy Jakub Moroz.
rozwiń zwiń