X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wokół "Wariacji goldbergowskich" Bacha

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 15:02
Punktem wyjścia do naszego spotkania były płyta Marii Judiny z bachowskim cyklem i jej notatki oraz książka Józefa Majewskiego "Kanony śmierci. Słowo o chrystologii Wariacji Goldbergowskich Jana Sebastiana Bacha".
Audio
  • "Wariacje goldbergowskie" Jana Sebastiana Bacha (Duża czarna/Dwójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock/EQRoy

W 1996 roku w moskiewskiej oficynie "Kompozitor" ukazała się unikatowa edycja "Arii z różnymi wariacjami". Wydanie to opiera się na cudem zachowanych notatkach na marginesie nut "Wariacji goldbergowskich". Zapisała je ręka Marii Judiny, która bachowskim cyklem zajęła się na trzy lata przed swoją śmiercią. Pierwszy raz wykonała go 15 października 1967 w Moskwie, a już w styczniu 1968 przygotowała nagranie płytowe.

***

Tytuł audycji: Duża czarna 

Prowadził: Przemysław Psikuta

Gość: Roman Kurkiewicz

Data emisji: 15.02.2020 

Godzina emisji: 13.00

pg/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rinaldo Alessandrini: kluczem do muzyki Bacha jest kontrapunkt

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2019 12:11
- Z punktu widzenia techniki kompozytorskiej muzyka Bacha jest raczej jednorodna. Kompozytor praktycznie zawsze dawał pierwszeństwo kontrapunktowi – mówił w Dwójce znakomity klawesynista i dyrygent zespołu muzyki dawnej Concerto Italiano, z którym wystąpił na tegorocznym Festiwalu Actus Humanus Nativitas.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prof. Józef Majewski i próba teologicznej interpretacji twórczości Bacha

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2020 16:45
- Kiedy myślę o muzyce Jana Sebastiana Bacha, nie widzę różnicy między muzyką teologiczną, a jakąkolwiek inną, ale to, co mnie pociąga w poszukiwaniu u niego teologii, to muzyka czysto instrumentalna - mówił w Programie 2 Polskiego Radia medioznawca, publicysta i autor książki "Kanony śmierci. Słowo o chrystologii Wariacji goldbergowskich Jana Sebastiana Bacha".
rozwiń zwiń