X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Historia Romea i Julii z perspektywy dwóch rodów

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2018 15:11
W "Spotkaniach po zmroku" przedstawiliśmy reportaż z prób do spektaklu "I Capuleti e i Montecchi" w Operze Wrocławskiej, którego premierę zaplanowano na 23 marca.
Audio
  • Historia Romea i Julii z perspektywy dwóch rodów (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Pojednanie dwóch rodów nad zwłokami Romea i Julii na obrazie Frederica Leightona
Pojednanie dwóch rodów nad zwłokami Romea i Julii na obrazie Frederica LeightonaFoto: Wikipedia/domena publiczna

Kandyd 1200.jpg
Jak powstawał "Kandyd" w Operze Wrocławskiej

Wydaje się, że I Capuleti e i Montecchi to operowa odpowiedź na Szekspirowski dramat wszech czasów. To złuda - dzieło Belliniego, choć nawiązuje fabularnie do Romea i Julii, nie jest jego adaptacją. Już sam tytuł podsuwa tę myśl, kładąc nacisk nie na bohaterów jednostkowych, a zwaśnione rody. Libretto hołubi nie tyle miłość, ile politykę i historię. Nie będzie więc sceny balkonowej czy potajemnych zaślubin. Choć to przedziwna historia Romea i Julii, jedynie ocierająca się o Szekspirowski pierwowzór, i choć muzyka w części zaczerpnięta została z poprzedniej opery Belliniego - Zaira, to I Capuleti e i Montecchi Vincenza Belliniego stanowi foremną i kształtną cegiełkę, bez której solidny mur belcanta bez wątpienia by runął.

***

Tytuł audycji: Spotkania po zmroku

Prowadzi: Monika Zając

Data emisji: 20.03.2018

Godzina emisji: 21.30

bch/jp

Zobacz więcej na temat: opera Wrocław MUZYKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Joanna Freszel: uwielbiam ciszę między utworami

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2018 12:00
- Uważam, że cisza na albumie jest bardzo potrzebna, żeby przypomnieć sobie, co jest następne na playliście i przygotowywać się do muzycznej opowieści. Dziś te przerwy są często bardzo krótkie – o swoich najważniejszych fonograficznych przeżyciach opowiadała w Dwójce ceniona śpiewaczka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krystyna Szostek-Radkowa: urodziłam się, by śpiewać

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2018 13:00
- Gdybym urodziła się jeszcze raz, to też zostałabym śpiewaczką. Śpiew to moja miłość, moje wszystko. Śpiewam na każdym kroku, idąc ulicą, wchodząc po schodach. Ja muszę śpiewać – mówiła w Dwójce znakomita artystka.
rozwiń zwiń