X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Joanna Freszel: uwielbiam ciszę między utworami

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2018 12:00
- Uważam, że cisza na albumie jest bardzo potrzebna, żeby przypomnieć sobie, co jest następne na playliście i przygotowywać się do muzycznej opowieści. Dziś te przerwy są często bardzo krótkie – o swoich najważniejszych fonograficznych przeżyciach opowiadała w Dwójce ceniona śpiewaczka.
Audio
  • Na tropie nieoczywistych inspiracji Joanny Freszel (Po herbacie/Dwójka)
Joanna Freszel
Joanna FreszelFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Freszel 1200.JPG
Freszel: obce języki obnażają braki w emisji głosu

Słowa o ciszy między nagraniami były nawiązaniem do przerw na kasecie, której Joanna Freszel słuchała w dzieciństwie. Był to podkradziona rodzicom składanka z najwybitniejszymi śpiewaczkami operowymi XX wieku. – Na początku jej nie pokochałam. Pamiętam, że uznałam śpiew operowy za bufoniarski i zbyt poważny. Musiałam wrócić do tej kasety po pewnym czasie i wtedy była to już miłość na zabój.

W audycji śpiewaczka wspominała też ogromne wrażenie, jakie w dzieciństwie zrobił na niej Koncert fletowy e-moll Saverio Mercadante. - Jest to utwór napisany w romantyczny sposób z frazą szeroką i długą. Mnie zaczarował, gdy byłam dzieckiem i nie czuję się odczarowana aż do dnia dzisiejszego.

Joanna Freszel dodała, że za sprawą tego dzieła, ale też innych, których słuchała na kasecie z klasycznymi przebojami na flet, wybrała ten instrument, jako drugi po akordeonie podczas swojej edukacji muzycznej.

Wśród innych muzycznych "punktów zwrotnych" śpiewaczka wymieniła m.in. piosenkę w wykonaniu Edyty Górniak, ale też piosenkę dla dzieci, za sprawą której kiedyś poczuła, że śpiewanie daje jej radość.

***

Tytuł audycji: Po herbacie 

Prowadzi: Agata Kwiecińska

Gość: Joanna Freszel (śpiewaczka)

Data emisji: 10.03.2018

Godzina emisji: 17.00 

bch/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Artur Ruciński: śpiewak musi być cierpliwy

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2015 17:00
- Dopiero od 5 lat mój głos brzmi tak, jak chciałem. Męskie głosy dojrzewają powoli. Dlatego to ważne, by na wczesnym etapie dobrze dobierać role - podkreślał w Dwójce baryton Artur Ruciński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Izabela Kłosińska. Kto jest wrogiem śpiewaczki?

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2017 15:00
– Gdy mam mieć koncert, na kilka dni przed nim odwołuję wszystkie zajęcia na Akademii Muzycznej – mówiła sopranistka, tłumacząc, dlaczego mówienie przeszkadza w śpiewaniu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrzej Dobber: śpiewacy stali się towarem

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2018 10:00
- Dzisiaj mniej ważne jest, jakim kto jest artystą, a bardziej, jakiego ma menedżera - mówił w Dwójce słynny baryton, jeden z wielkich polskich głosów, którego znacznie częściej można usłyszeć w teatrach operowych świata niż w naszym kraju.
rozwiń zwiń