X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Buntownicy obrastają w piórka czyli 2012 w teatrze

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2013 17:00
Wiele z tego co najważniejsze dla polskiego teatru w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie działo się wcale na scenie.
Audio
Maski teatralne - mozaika z Willi Hadriana
Maski teatralne - mozaika z Willi HadrianaFoto: wikipedia, domena publiczna

Najważniejsze były nie tyle przedstawienia, co fakt, że był to rok odchodzenia bardzo wybitnych twórców.  – To był sezon stojący pod znakiem odejść Andrzeja Łapickiego, Erwina Axera, Jerzego Jarockiego. Nie wiem czy to jest koniec pewnej epoki, ale zamknęły się bardzo wybitne biografie, którym teatr bardzo wiele zawdzięczał - ocenia prof. Barbary Osterloff. Jak przypomina o końcu pewnej epoki rozmawialiśmy w Dwójce w listopadzie minionego roku. Czytaj więcej >>>

Także zdaniem Wojciecha Majcherka, to nie spektakle najmocniej elektryzowały miłośników teatru. Dyskusje wywoływał m.in. Manifest Kontrrewolucyjny zaprezentowany przez Jacka Głomba. - Nie chcemy i nie będziemy tworzyć teatru, który odrzuca i uznaje za banał historie z początkiem, środkiem i końcem, posiadające bohatera i uchwytny rozumowo sens – deklarował w styczniu 2012 dyrektor legnickiego teatru. W marcu ludzie teatru odpowiedzieli listem otwartym "Teatr nie jest produktem, widz nie jest klientem" sprzeciwiając się nominowaniu na stanowiska dyrektorskie w dolnośląskich teatrach menadżerów biznesu.  - Te zmiany i odejścia teatralnych autorytetów rodzą pytanie, jacy my jesteśmy bez tych, którzy odeszli - mówi Wojciech Majcherek.

- Zmieniła się nam forma opowiadania o świecie – zauważa Jacek Wakar. - Artyści, którzy stali na czele pochodu buntowników dziś obrastają w zaszczyty, mają za zadanie wziąć odpowiedzialność za coś więcej niż własne przedstawienia - ocenia krytyk.

Gośćmi "Sezonu na Dwójkę" byli: prof. Barbary Osterloff, Wojciech Majcherek, Jacek Wakar, Przemysław Skrzydelski i Paweł Głowacki.

Do wysłuchania rozmowy zaprasza Tomasz Mościcki

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Gdzie jest polski teatr?

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2012 08:53
Tomasz Mościcki i jego goście podsumowali kończący się sezon na polskich scenach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Warszawski teatr ostatnich lat wojny

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2012 11:25
- Poświęciłem trzy lata życia na docieranie do dokumentów z tego okresu. Teraz widzę, że wiem o nim coraz mniej – oceniał w "Rozdrożach kultury" Tomasz Mościcki, autor książki "Teatry Warszawy 1944-45".
rozwiń zwiń