Będą konsultacje w sprawie mediów publicznych?

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2015 17:00
- Nic nie będzie cichcem wprowadzane - zapewniał wiceminister kultury Krzysztof Czabański podczas konferencji "Przyszłość mediów. Dlaczego należy zmienić media publiczne?".
Audio
  • Relacja z konferencji "Przyszłość mediów. Dlaczego należy zmienić media publiczne?" (Poranek Dwójki)
Krzysztof Czabański mówił podczas konferencji o przyszłości mediów publicznych, że dziennikarz stał się mało potrzebnym dodatkiem do mediów, co chciałby radykalnie zmienić
Krzysztof Czabański mówił podczas konferencji o przyszłości mediów publicznych, że dziennikarz stał się mało potrzebnym dodatkiem do mediów, co chciałby radykalnie zmienićFoto: PAP/Marcin Obara

Jednocześnie pełnomocnik rządu ds. przygotowania reformy publicznej radiofonii i telewizji wyjaśniał, iż nie może zdradzić opinii publicznej zbyt wielu szczegółów projektu ustawy, gdyż najpierw powinni się z nim zapoznać posłowie.

Podczas wtorkowego (8.12) spotkania zorganizowanego przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich głos zabrała Janina Jankowska, która zwracała uwagę, że największym problemem mediów publicznych jest zachłanność polityków i brak pieniędzy. - Chcielibyśmy, żeby w nowej koncepcji były pewne zapory, które nie pozwolą politykom na wejście do mediów. Poza tym liczyłam, że będą jakieś konsultacje społeczne i strasznie stracicie, jeśli je zlekceważycie - dodawała.

Panujący wśród części dziennikarzy niepokój zwiazany ze zmianami tonował Krzysztof Skowroński, który wskazywał na fakt, że przyszłe media publiczne odejdą od systemu, w którym reklama i słuchalność są najważniejsze.

***

Przygotował: Kamil Radomski

Data: 9.12.2015

Godzina: 7.35

Materiał wyemitowano w "Poranku Dwójki".

bch/jp

Czytaj także

Debata w SDP o reformie mediów publicznych: potrzeba szerszych konsultacji

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2015 10:04
Potrzebę szerszego skonsultowania projektu ustawy o mediach narodowych podkreślali uczestnicy wtorkowej debaty w SDP o przyszłości mediów publicznych. Biorący w niej udział pełnomocnik rządu ds. reformy mediów publicznych Krzysztof Czabański nie podał nowych szczegółów dot. tego projektu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jan Dworak: media publiczne są od tego, żeby przedstawiać różne racje

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2015 09:28
- W mediach publicznych należy ograniczyć reklamę i wprowadzić opłatę audiowizualną. Należy je uspołecznić - powiedział w radiowej Trójce przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
rozwiń zwiń