X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Reżyser "Sonaty jesiennej": tu nie chodziło o mierzenie się z filmem Bergmana

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2018 11:06
- Zainspirował mnie tekst, który w żaden sposób nie jest szczególnie predystynowany do filmu. Nie mam też poczucia, żeby to była sztuka teatralna. Jest to dziwny, znakomity kawałek literatury, w zasadzie ciąg ponumerowanych scen: dwójkowych i trójkowych oraz potwornie długich monologów - mówił w Dwójce Kuba Kowalski.
Audio
  • Kuba Kowalski o spektaklu "Sonata jesienna" (Poranek Dwójki)
Plakat przedstawienia
Plakat przedstawieniaFoto: materiały prom./Teatr WARsawy

reżyser teatr 1200.jpg
Gildia Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych. "Zaczynamy działać"

W sobotę (9.06) w Teatrze WARsawy odbędzie się premiera spektaklu "Sonata jesienna" na podstawie tekstu Ingmara Bergmana. Słynny szwedzki reżyser w 1978 roku nakręcił film pod tym samym tytułem, ale to inny obraz naprowadził Kubę Kowalskiego na trop zrealizowanego przez siebie przestawienia. - To film twórcy, który dla mojego pokolenia jest może bardziej rozpoznany, a mianowicie "Wysokie obcasy" Pedro Almodovara. Jest to taka trochę trawestacja "Sonaty jesiennej" czy wariacja na jej temat. Ten film oglądałem często przez ostatnie lata i co jakiś czas wyłapywałem to nawiązanie do Bergmana - tłumaczył gość Dwójki.

Tekst, który posłużył mu za punkt wyjścia do swojego spektaklu, uważa on za uniwersalny i aktualny. - Próba, którą podejmuje córka względem matki, żeby nazwać, odsłonić na nowo rany i krzywdy doznane w dzieciństwie, nastoleństwie i jakoś to wyprostować, to aktualny temat. Żyjemy w czasach, kiedy wiedza psychologiczna stała się dość popularna, wszyscy przyglądamy się naszym relacjom z rodzicami, wszyscy próbujemy sobie nazwać, co odziedziczyliśmy po rodzicach albo jak rodzicie nas wychowywali. Wydaje mi się, że to, co fabularnie wydarza się w "Sonacie jesiennej" jest bardzo zrozumiałe i ludzkie - podkreślał reżyser teatralny.

Czy w spektaklu Kuby Kowalskiego pojawia się nadzieja? O tym w nagraniu audycji.

*** 

Prowadzi: Paweł Siwek

Gość: Kuba Kowalski (reżyser teatralny)

Data emisji: 7.06.2018

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Pokazać racje, nie osądzać". Conrad w Teatrze Polskim

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2018 10:00
- Pracując nad tym spektaklem, założyliśmy bachtinowską strategię czytania, dialogowej nierozstrzygalności – mówił Janusz Opryński o przygotowywanym w Teatrze Polskim w Warszawie we własnej adaptacji i reżyserii "W oczach Zachodu" Josepha Conrada.
rozwiń zwiń