X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Inauguracja sezonu Orkiestry Polskiego Radia. Koncert z elementami inscenizacji

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2019 11:38
- Ta opera będzie transmitowana na antenie, a w studiu Lutosławskiego obejrzą ją widzowie, więc mnie jako reżysera oczywiście od razu kusi, żeby lekko podinscenizować koncert - mówiła w Dwójce Anna Wieczur-Bluszcz.
Audio
  • Anna Wieczur-Bluszcz o reżyserowanym przez siebie koncercie inaugurującym nowy sezon Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie (Poranek Dwójki)

Moniuszko_Serwis_1200x660.jpg
Stanisław Moniuszko - serwis specjalny

W najbliższą niedzielę (15.09) w Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego zabrzmi koncertowa wersja opery Stanisława Moniuszki pt. "Hrabina" (transmisja w Dwójce). Będzie to inauguracja sezonu artystycznego 2019/2020 Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie.

- Warunki studia nie dają tak szerokich możliwości, jak to jest przy okazji scen, ale nie jest to niemożliwe. W związku z tym będą kostiumy, elementy scenografii i światło. Dojdzie również element, który mnie jako też twórcy teatru radiowego bardzo pociąga. Mianowicie w momentach dialogowych, gdzie nie ma muzyki, będzie rodzaj teatru radiowego. Przygotowujemy efekty dźwiękowe, czyli to, co zazwyczaj ma miejsce w słuchowiskach. W tym przypadku pomyślałam, że chciałabym połączyć operę, czystą muzykę, ze słuchowiskiem radiowym - wyznała Anna Wieczur-Bluszcz.

Czy fabuła "Hrabiny" zaprezentowanej w Studiu Lutosławskiego wierna będzie oryginałowi? Kto pojawi się w obsadzie? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiał: Paweł Siwek

Gość: Anna Wieczur-Bluszcz (reżyserka)

Data emisji: 9.09.2019

Godzina emisji: 9.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

pg/at

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Michał Klauza: dla nas każdy koncert jest najważniejszy

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2019 09:39
Wykonanie opery Szymanowskiego, występ z Yasmin Levy, koncerty dla dzieci czy dla miłośników muzyki filmowej - między innymi o tych wydarzeniach zakończonego sezonu artystycznego 2018/2019 Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie mówił dyrygent Michał Klauza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Michał Klauza: staramy się odkrywać polskich kompozytorów

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2019 17:02
- Zmiana nazwy nie wiąże się ze zmianą profilu orkiestry. Nadal są to przede wszystkim utwory polskich kompozytorów. Trochę ich odkrywamy. Często udaje nam się zdobyć jakieś perełki i nagrywamy te niekiedy zapomniane utwory. To duża satysfakcja, tym większa, jeśli udaje nam się wykonać je bez korekt - mówił w Dwójce dyrektor Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie.
rozwiń zwiń