X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Agnolo Bronzino o czasie i miłości

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2013 13:24
Dzieło włoskiego malarza doby manieryzmu – "Alegoria czasu i miłości" – będzie tematem kolejnej audycji z cyklu "Jest taki obraz".
Audio
  • O obrazie Agnolo Bronzino "Alegoria czasu i miłości" (Jest taki obraz/Dwójka)
Fragm. obrazu Agnola Bronzino Alegoria czasu i miłości. National Gallery w Londynie
Fragm. obrazu Agnola Bronzino "Alegoria czasu i miłości". National Gallery w LondynieFoto: Wikipedia/domena publiczna

Agnolo Bronzino ukazał na tym obrazie boginę Wenus z obejmującym ją Kupidynem oraz symbolicznie przedstawione: Rozkosz,  Zabawę,  Zazdrość i Cierpienie. Chłopiec o dość głupiutkiej twarzy szykuje się do obsypania pary płatkami róży, ale za chwilę nadepnie na kolec...
Jest także dziwna istota (Zdrada) przedstawiona z niewinną twarzą, lecz z tułowiem ogromnego węża, symbolu podstępu i grzechu. Trzyma plaster miodu będący z kolei symbolem rozkoszy, a w drugiej dłoni – żądło zapowiadające jad i ból.
Po drugiej stronie Bronzino umieścił postać starej umęczonej kobiety. Nad nią znajduje się inna, tajemnicza postać (Zapomnienie?) o twarzy zastygłej jak maska, pragnąca zasłonić kotarą całą scenę.  Powstrzymuje ją Chronos – muskularny brodaty mężczyzna ze skrzydłami i klepsydrą, będący alegorią Czasu.
Na audycję z udziałem dr Grażyny Bastek zaprasza Michał Montowski.
24 listopada (niedziela), godz. 10.00

Agnolo
Agnolo Bronzino "Alegoria czasu i miłości"

Zobacz więcej na temat: malarstwo Włochy
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"I ja żyłem w Arkadii..."

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2013 12:00
W audycji "Jest taki obraz" rozmawialiśmy o dziele Guercina "Et in Arcadia ego". Wystawę prac włoskiego malarza "Guercino. Triumf baroku" można zobaczyć do 2 lutego 2014 roku w Muzeum Narodowym w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co kryje "Skrzynka" van Hoogstratena

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2013 16:30
– Ten obraz powstaje tylko dzięki właściwościom fizjologii naszego oka i pewnym zniekształceniom perspektywicznym, które zastosował malarz wewnątrz tej skrzynki – mówiła dr Grażyna Bastek o obrazie holenderskiego malarza Samuela van Hoogstratena.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kim jest kobieta z lustrem?

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2013 16:45
Obraz włoskiego malarza Giovanniego Belliniego funkcjonuje pod różnymi tytułami: "Toaleta młodej kobiety", "Czesząca się dama", "Toaleta Wenus", "Kobieta z lustrem". Czy Bellini namalował Wenus, czy alegorię próżności?
rozwiń zwiń