Podwójne życie Kiki

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2011 11:55
Z okazji wydania książki "Podwójne życie Szaszkiewiczowej" rozmawialiśmy z jej autorką - Kiką Szaszkiewiczową.
Audio
Fragment okładki
Fragment okładkiFoto: fot. materiały promocyjne

"Podwójne życie Szaszkiewiczowej" - tom wspomnień Ireny Kiki Szaszkiewiczowej - opowiada o dzieciństwie spędzonym w majątku rodzinnym Babica pod Rzeszowem, o lwowskiej młodości, o trudnych czasach okupacji i pracy w konspiracji, potem o powojennym życiu w Krakowie, gdy pracując jako pielegniarka jednocześnie prowadziła "drugie życie" artystki "Piwnicy pod Baranami",  by w końcu wyemigrować na wiele lat do Norwegii i tam oprócz pracy zawodowej realizować swoje artystyczne pasje, organizując wystawy obrazów szydełkiem malowanych.

Szczególnie interesujące są związki Szaszkiewiczowej z "Piwnicą" – zaczęło się od rozmów z jej sublokatorem, Piotrem Skrzyneckim, a w końcu kabaret wciągnął Kikę bez reszty. Stała się integralną częścią środowiska "Piwnicy pod Baranami", mimo że była o ćwierć wieku starsza od większości pojawiających się na scenie osób. Szaszkiewiczowa była też bohaterką słynnego komiksu, drukowanego w "Przekroju" na przełomie lat 50. i 60. ubiegłego wieku (scenariusz – Piotr Skrzynecki, rysunki – Kazimierz Wiśniak).

Zapraszamy na spotkanie z tą barwną, pełną optymizmu osobą, ktorej motto życiowe brzmi : "Bo ja się wszędzie czuję znakomicie". W audycji udział wziął także wnuk autorki Piotr Szaszkiewicz oraz Jan Strzałka, który jej wspomnienia opracował.

Audycję przygotowała Dorota Gacek.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kolekcja Szymona Zychowicza

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2011 10:00
Gościem Artura Orzecha w "Prywatnej kolekcji" był artysta kabaretowy, którego autorska płyta "Po prostu" ukazała się właśnie nakładem Polskiego Radia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak czastuszka limerykiem została

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2011 19:30
Dzieła Enescu, Musorgskiego i Szczerdina zabrzmiały podczas bukareszteńskiego festiwalu w interpretacji Orkiestry teatru Maryjskiego pod batutą Walerego Giergiewa.
rozwiń zwiń