X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Szarlatan" na inaugurację POR. "To praca z biciem serca"

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2017 13:45
- To wspaniały utwór, nad którym pracowało wielu literatów. Gdy poproszono mnie o dokonanie jego skrótu, podszedłem do tego zadania z wielkim lękiem – powiedział Janusz Kukuła, mówiąc o wyborze tekstów do opery Karola Kurpińskiego, która zainaugurowała sezon 2017/2018 Polskiej Orkiestry Radiowej. 
Audio
  • Rozmowa na temat koncertowego wykonania opery komicznej Karola Kurpińskiego "Szarlatan, czyli wskrzeszanie umarłych", które zainaugurowało sezon koncertowy 2017/2018 Polskiej Orkiestry Radiowej (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Polska Orkiestra Radiowa. koncertowe wykonanie opery komicznej Karola Kurpińskiego Szarlatan, czyli wskrzeszanie umarłych, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, 10.09.2017
Polska Orkiestra Radiowa. koncertowe wykonanie opery komicznej Karola Kurpińskiego "Szarlatan, czyli wskrzeszanie umarłych", Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, 10.09.2017Foto: Wojciech Kusiński/PR

- Opera "Szarlatan, czyli wskrzeszanie umarłych" powstała w 1814 roku według libretta Alojzego Żółkowskiego, nad którym pracował potem Jerzy Dobrzański oraz Joanna Kulmowa. Gdy poproszono mnie o dokonanie wyboru tekstów mówionych do obecnego wykonania, to było dla mnie ogromne wyzwanie. Bo jak nie naruszyć struktury utworu, a jednocześnie uzyskać uwspółcześnioną i dramaturgicznie zwięzłą wersję tak wspaniałego dzieła? Na początku odważyłem się nanosić poprawki na tekście tylko ołówkiem, żeby można było je potem usunąć – dodał reżyser Teatru Polskiego Radia Janusz Kukuła, opowiadając o koncertowym wykonaniu opery, które odbyło się 10 września w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego.

W nagraniu audycji posłuchamy również o rękopisach oper Kurpińskiego oraz trudnościach w dokonaniu współczesnej adaptacji. O pracy nad "Szarlatanem" opowiedzieli soliści Anna Lubańska, Robert Gierlach i Anna Wolfinger.

***

Prowadzi: Beata Stylińska

Gość: Janusz Kukuła (reżyser Teatru Polskiego Radia), Katarzyna Płońska (doktorantka IMUW), Jakub Lis (Narodowy Instytut Fryderyka Chopina), soliści: Anna Lubańska, Robert Gierlach, Anna Wolfinger

Data emisji: 10.09.2017

Godzina emisji: 19.17

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".

mz/bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Śpiewy ptaków miały wpływ na rozwój muzyki"

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2017 13:20
- Początkowo fascynacja ptakami w muzyce wiązała się z naśladowaniem ich śpiewu. Z czasem pojawiły także inne pomysły - mówił Lars Ulrik Mortensen, duński klawesynista i dyrygent, który poprowadził "ptasi" koncert Międzynarodowego Konkursu Organowego im. G. Silbermanna we Freibergu.
rozwiń zwiń