X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Anna Seniuk: nasza Pchełka chce być teraz gwiazdą opery

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2017 13:00
- Mało jej było występować w Teatrze Narodowym więc postanowiła we Wrocławiu zaśpiewać - żartowała w Dwójce aktorka i reżyserka spektaklu "Pchła szachrajka", który od 1 czerwca można oglądać w Operze Wrocławskiej.
Audio
  • Reportaż z przygotowań do premiery "Pchły szachrajki" w Operze Wrocławskiej (Przed premierą/Dwójka)
Anna Seniuk
Anna SeniukFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Anna Seniuk wspominała, że pierwszy raz zawodowo z wierszem Jana Brzechwy zetknęła się już w latach 70. za sprawą spektaklu Teatru Telewizji w reżyserii Macieja Wojtyszki. Sama wyreżyserowała ten tekst w roku 2000 na potrzeby Radia Bis. Teraz przedstawienie Anny Seniuk trafi na deski Opery Wrocławskiej. Aktorka zwracała uwagę, że w tekście Brzechwy Pchła szachrajka jedzie właśnie do Wrocławia, więc wszystko dobrze się składa. Mówiła też, że jej spektakl nie ma charakteru opery, ale jest bajką muzyczną. - Nie ma tu wielkich arii, więc śpiewacy nie mogą się popisać, ale myślę, że występują z dużą radością i uśmiechem.

Autorem muzyki do "Pchły szachrajki" jest mąż Anny Seniuk Maciej Małecki. Kompozytor opowiadał, w jaki sposób spektakl ten trafił na antenę Radia Bis, a następnie do Teatru Narodowego w Warszawie. Maciej Małecki wspominał też trudności rytmiczne, jakie przysporzył mu tekst Jana Brzechwy.

W reportażu pojawiły się także fragmenty z przygotowań do premiery "Pchły szachrajki" w Operze Wrocławskiej oraz rozmowy z wykonawcami.

***

Tytuł audycji: Spotkania po zmroku (w cyklu "Przed premierą")

Przygotowała:  Aleksandra Łapkiewicz

Data emisji: 31.05.2017

Godzina emisji: 21.30

bch/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Kopciuszek Rossiniego to nie bajka Disneya"

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2017 11:00
- Nie ma w tym utworze ani dyni zamieniającej się w karocę, ani szklanego pantofelka. Gdy przeczytałam libretto po raz pierwszy byłam rozczarowana – powiedziała Irina Brook, brytyjska reżyserka spektaklu inspirowanego dziełem włoskiego kompozytora. Premiera 28 kwietnia w Operze Wrocławskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Jezioro Łabędzie" w Warszawie. Reportaż z prób

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2017 11:00
W cyklu "Przed premierą" wybraliśmy się do Teatru Wielkiego Opery Narodowej, gdzie na 20 maja zaplanowano premierę baletu Piotra Czajkowskiego z choreografią Krzysztofa Pastora i nowym librettem Pawła Chynowskiego.
rozwiń zwiń