To tylko osiem wiolonczel...

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2014 09:00
Występ jednego z najbardziej niezwykłych polskich zespołów kameralnych uświetnił pierwszy wieczór tegorocznej Warszawskiej Jesieni. Zapraszamy na retransmisję koncertu Cellonet.
Cellonet
CellonetFoto: materiały promocyjne

Warszawska Grupa Cellonet powstała w 2007 roku i składa się ze znakomitych młodych polskich wiolonczelistów i wiolonczelistek złączonych wspólnym celem kreatywnego wykonawstwa. Opiekunem artystycznym i dyrygentem zespołu od jego założenia jest Andrzej Bauer. Członkowie – soliści znani z sal koncertowych, festiwali, laureaci międzynarodowych konkursów – łącząc swoje doświadczenia, tworzą zespół, w którym sztuka i wirtuozeria stanowią jedność. W skład grupy wchodzi wielu laureatów Międzynarodowego Konkursu im. Witolda Lutosławskiego organizowanego od 1997 roku w Warszawie. Cellonet w swych programach koncertowych często przeplata muzykę dawną i najnowszą. Obok aranżacji motetów Gesualda da Venosy można usłyszeć prawykonania dzieł napisanych specjalnie dla zespołu. Cellonet współpracuje również z artystami ze świata jazzu i muzyki rozrywkowej, m.in. z Anną Marią Jopek, Leszkiem Możdżerem i Marcinem Maseckim.

Na retransmisję w "Filharmonii Dwójki" zaprasza Adam Suprynowicz.

Program:

Philippe Leroux Le cri de la pierre na dudy

Benjamin de la Fuente Frôle na dudy

Xavier Garcia New Râ na dudy i elektronikę

Zaid Jabri Ode to Maulana Rumi na qanun, osiem wiolonczel i taśmę (prawykonanie)

Wojciech Ziemowit Zych Opływ / Przepływ / Upływ na osiem wiolonczel amplifikowanych przestrzennie (prawykonanie)
Wyk. Erwan Keravec – dudy, Youssef Nasif – qanun, Warszawska Grupa Cellonet, dyr. Andrzej Bauer

(19.09.2014)

16 października (czwartek), godz. 19.30-21.30, wprowadzenie o 19.00

mm/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Martin Smolka podczas "Warszawskiej Jesieni”: czas jest białym płótnem

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2014 17:23
- Można na niego nakładać pojedyncze dźwięki, albo ich konstelacje – mówił o swoim języku muzycznym czeski kompozytor.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Nie okradam kultury. Moja estetyka jest jej owocem"

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2014 15:30
- To, co chcę wydobyć z instrumentów, to ich dusza. Wiem, że odzieram je z ich naturalnej funkcji - religijnej czy społecznej, ale sięgam nie tylko po ich aspekty akustyczne czy fizyczne, ale również po wnętrze - opowiadał w "Kwadransie bez muzyki Cergio Prudencio - kierownik i dyrygent boliwijskiej orkiestry, którą mogliśmy usłyszeć na Warszawskiej Jesieni.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zygmunt Krauze: moja twórczość opiera się na intuicji

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2014 17:00
- Zaszywam się w norę, wyobrażam sobie swoją muzykę i ją zapisuję. To jest proces, który odbywa się we mnie - mówił kompozytor w Dwójce. Kompozycja Zygmunta Krauzego "Rzeka podziemna 2" została wykonana w ramach 57. MFMW "Warszawska Jesień".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Warszawska Jesień wraca do lat 60.?

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2014 16:50
- Temat tegorocznego festiwalu, czyli "nowe instrumenty", znakomicie współgra z zainteresowaniami młodych kompozytorów, którzy koncentrują się na brzmieniu Mamy do czynienia z wysypem talentów i renesansem sonoryzmu rodem z lat 60. - podsumowała tegoroczny festiwal krytyk muzyczny Dorota Szwarcman.
rozwiń zwiń