X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jacek Kaspszyk: dziś muzyków już nic nie zaskoczy

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2015 19:24
– Orkiestrze nie trzeba dzisiaj niczego tłumaczyć. Muzycy są przygotowani już na pierwszej próbie – mówił dyrygent finałowego koncertu Warszawskiej Jesieni.
Audio
  • Jacek Kaspszyk o orkiestrowym wykonywaniu muzyki współczesnej (Filharmonia Dwójki)
Jacek Kaspszyk poprowadził 26 września koncert, podczas którego zabrzmiały kompozycje Just Janulyt, Jerzego Kornowicza, Simona Steena-Andersena oraz Rolfa Wallina
Jacek Kaspszyk poprowadził 26 września koncert, podczas którego zabrzmiały kompozycje Justė Janulytė, Jerzego Kornowicza, Simona Steena-Andersena oraz Rolfa WallinaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej nie grywa na co dzień muzyki nowej, jednak nie sprawia ona trudności filharmonikom. Jacek Kaspszyk zauważył, że to, co jeszcze w latach 60. było dla muzyków szokiem, dziś rzadko zaskakuje wykonawców. Zresztą zdaniem dyrygenta podział muzyki na współczesną i klasyczną jest sztuczny. – Możemy ją dzielić tylko na dobrą i niedobrą – stwierdził.

Jacek Kaspszyk opowiadał w Dwójce m.in. o tym, jak kompozycje współczesne zamieniają się w klasykę, a także czego dziś szukają twórcy, którzy coraz częściej wracają do klasycznego pisania muzyki w taktach. Tłumaczył ponadto, dlaczego z XX-wiecznych utworów przetrwają dzieła, które są dowodem na to, że "w muzyce nie ma przypadków".

***

Rozmawiał: Krzysztof Dziuba

Gość: Jacek Kaspszyk (dyrygent)

Data emisji: 26.09.2015

Godzina emisji: 20.03

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

mc/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kiedy klasyka opuszcza mury filharmonii

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2015 19:00
Jak się gra Schuberta czy Beethovena w klubokawiarniach, dla publiczności żywo reagującej na muzykę i muzyków? Zdaniem Dagny Sadkowskiej i Marcina Maseckiego to bardzo przyjemne doświadczenie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

58. Warszawska Jesień. Dźwięk jak foton

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2015 11:00
- Natura światła jest jednocześnie cząsteczkowa i falowa. Podobnie muzyka może być dynamiczna i statyczna zarazem - wyjaśniał ideę przewodnią tegorocznego festiwalu jego dyrektor Tadeusz Wielecki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

58. Warszawska Jesień w Dwójce. Sztuka słuchania

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2015 12:00
Współczesna muzyka rodzi się często dopiero w subiektywnym procesie słuchania. O tym m.in. rozmawialiśmy z Krzysztofem Szwajgierem z rady programowej Warszawskiej Jesieni.
rozwiń zwiń