X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Fabio Biondi: w weneckich ospedali śpiewały najlepsze solistki

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2018 08:00
- Niestety, ich kunszt nie był dostępny powszechnie, dla każdego, nie wysyłano ich ani do teatrów, ani do sal koncertowych - o muzyce wykonywanej w XVIII wieku w ośrodkach dla sierot i ludzi biednych mówił w Dwójce szef zespołu Europa Galante.
Audio
  • Z Fabio Biondim rozmawia Magdalena Łoś (Filharmonia Dwójki)
Fabio Biondi
Fabio BiondiFoto: James Rajotte/materiały prasowe Actus Humanus

Fabio Biondi wraz ze swą grupą zaprezentował na gdańskim festiwalu Actus Humanus twórczość związaną z weneckimi sierocińcami. Ospedali były nie tylko miejscem opieki, ale też ośrodkiem edukacji, w którym duży nacisk kładziono na muzykę. Repertuar dla dziecięcych grup tworzyli kompozytorzy tej miary co Nicola Porpora, Baldassare Galuppi czy Johann Adolf Hasse. Fakt, że weneckie ospedali były przeznaczone dla kobiet, miał wpływ na tę twórczość. - Skupiano się na głosie, by móc zademonstrować zdolności wokalne uczennic - wyjaśnił szef Europy Galante. - Jakość wykonań słuchanych w weneckich ospedali należała do najwyższej cenionych w Europie. Publiczność przyjeżdżała do Wenecji, by podziwiać ich niewiarygodny kunszt - dodał.

W wywiadzie Fabio Biondi mówił o różnicach między muzyką wykonywaną w weneckich i neapolitańskich sierocińcach, ale też o podobieństwach repertuaru religijnego i świeckiego. Wyjaśnił ponadto, dlaczego muzyka komponowana we Włoszech na Boże Narodzenie przegrywa pod względem jakości z muzyką na Wielkanoc.

***

Rozmawiała: Magdalena Łoś

Gość: Fabio Biondi (dyrygent, muzyk)

Data emisji: 12.12.2018

Godzina emisji: 20.50

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

bch/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Haendel chciał konkurować z operą włoską"

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2017 10:00
- Dla kompozytora oratorium miało być nowym kierunkiem w twórczości. Potrzebował tego, by uciec od rywalizacji z włoskimi twórcami operowymi, którzy święcili w tamtym okresie wielkie sukcesy – powiedział w Dwójce włoski dyrygent Fabio Biondi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Actus Humanus. Filip Berkowicz: kontynuujemy odkrywanie zaginionych dzieł

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2018 10:16
- W cyklu "Polonica" o godz. 17.30 występują najwybitniejsi artyści, właściwie można powiedzieć pierwszy garnitur polskich wykonawców muzyki dawnej. Ten niezwykły repertuar przywracamy również podczas wieczornych koncertów gwiazd światowych - mówił szef artystyczny festiwalu Actus Humanus Nativitas. 
rozwiń zwiń