X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nikolaj Didenko: musiałem dojrzeć do cyklu Musorgskiego

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2019 13:15
- Czytałem teksty, wiersze i nie tylko, przeszedłem proces analizy dzieła. To wszystko, co robi się, przygotowując utwory. Starałem się znaleźć swój sposób wykonania i dopiero po tym, jak stworzyłem swoją wersję cyklu, słuchałem nagrań, interpretacji innych artystów, chodziłem na koncerty, podczas których wykonywane były "Pieśni i tańce śmierci" - mówił rosyjski śpiewak.
Audio
  • Nikolaj Didenko i Maciej Tworek o koncercie, w którym wzięli udział w ramach 23. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena (Filharmonia Dwójki)
Nikolaj Didenko
Nikolaj DidenkoFoto: Jan Bogacz/PAP/TVP

festiwal wielkanocny 663.jpg
23. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena na antenie Dwójki

W poniedziałek (8.04) w Filharmonii Narodowej w Warszawie odbył się koncert w ramach 23. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Zabrzmiały m.in. Pieśni i tańce śmierci Modesta Musorgskiego w wykonaniu Nikolaja Didenki (bas) i Santander Orchestra pod dyrekcją Macieja Tworka.

- To bardzo znany cykl, często wykonywany. Po raz pierwszy śpiewam Pieśni i tańce śmierci w Warszawie. Inne cykle Musorgskiego śpiewałem wcześniej, a do tego musiałem dojrzeć - podkreślał śpiewak.

Co charakteryzuje rosyjską szkołę śpiewu? Jak Maciej Tworek przygotowywał się do koncertu, w czasie którego wykonane zostały również I Symfonia f-moll Dymitra Szostakowicza oraz III Koncert fortepianowy c-moll Ludwiga van Beethovena. O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiała: Anna Skulska

Goście: Nikolaj Didenko (bas), Maciej Tworek (dyrygent)

Data emisji: 8.04.2019

Godzina emisji: 20.50

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

pg/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Gabriel Chmura: Wajnberg nie jest Szostakowiczem numer dwa

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2019 11:00
- W twórczości Mieczysława Wajberga słychać wpływy Szostakowicza, ale on go nie naśladuje. Używa jego instrumentacji, lecz myślenie ma odmienne. V Symfonia, którą Wajnberg napisał w hołdzie Szostakowiczowi i jego IV Symfonii jest inna, autobiograficzna – mówił w Dwójce znakomity dyrygent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena. Elżbieta Penderecka: usłyszymy utwory rzadko spotykane

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2019 15:00
- Przewodnie hasło tegorocznej edycji festiwalu - "Beethoven i pieśń romantyczna" - mocno zaznaczyło się w programach koncertów, podczas których będzie można usłyszeć wiele dzieł rzadko obecnych w repertuarze koncertowym - mówiła w Dwójce dyrektor 23. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena.
rozwiń zwiń