X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Rossen Gergov: u dyrygenta najważniejsza jest osobowość i pokora

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2019 18:09
- Teraz aspekt społeczny muzykowania jest być może nawet ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej - mówił w Dwójce ceniony bułgarski dyrygent, który poprowadził koncert otwarcia na festiwalu Eufonie.
Audio
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Stokkete/Shutterstock

- Dyrygentura to nie tylko zawód, to specyficzny styl życia, który pokochałem, ale który jest bardzo wymagający - wyznał w audycji Rossen Gergov. Bułgarski mistrz batuty dyrygenckie szlify zdobywał m.in. u mistrzów tego fachu: Leopolda Hagera i Seiji Ozawy. Maestro wspominał, że ogromną zaletą tego pierwszego była możliwość podpatrywania go przy pracy. - Bardzo ważne było to, że kiedy Hager prowadził lekcje, kontynuował też ożywioną działalność dyrygencką, dzięki czemu mogliśmy na bieżąco dyskutować o konkretnych wykonaniach. 

Z kolei Seiji Ozawa zrobił wrażenie na Rossenie Gergovie swoją pracowitością. - Pamiętam taką zabawną sytuację: Ozawa prowadził Koncert na orkiestrę Bartoka i sposób w jaki to robił, absolutnie mnie urzekł – kierował orkiestrą tak, że każdy instrumentalista wiedział dokładnie co ma robić. Zapytałem więc, jak to osiągnął. Spodziewałem się informacji o jakiejś specjalnej technice, skomplikowanych ruchach… ale on odpowiedział prosto: dużo się uczę. I trzeba przyznać, że ma absolutną rację – w tym zawodzie nie ma jakichś tajemnych sztuczek, ważne jest doświadczenie i ciężka praca.

W audycji Rossen Gergov mówił m.in. o programie koncertu otwarcia II Międzynarodowego Festiwal Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie oraz o swoich planach.

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Gość: Rossen Gergov (dyrygent)

Data emisji: 15.11.2019

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Fabio Biondi: trzeba opowiedzieć prawdziwą historię "Korsarza"

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2019 13:15
- Co prawda każdy ma możliwość przeczytać co nieco na Wikipedii, czy innym portalu, ale to wszystko są wiadomości bardzo fragmentaryczne. Może nie nieprawdziwe, ale na pewno nie dokładne - mówił w Dwójce dyrygent, który poprowadził wykonanie opery Verdiego na festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Festiwal BBC Proms w Dwójce. Sakari Oramo tłumaczy Sibeliusa

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2019 15:45
- Proszę zauważyć, jak wyjątkowy zabieg zastosował Sibelius – nie skojarzył łabędzi z brzmieniem oboju, czy innego instrumentu bliższego odgłosom, jakie wydają ptaki. Sięgnął po rogi i moim zdaniem to najlepsze, co mógł zrobić - mówił w Dwójce fiński dyrygent o V Symfonii swojego rodaka.
rozwiń zwiń