X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Binker & Moses. Wywiad z gwiazdami brytyjskiego jazzu

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2018 10:19
- Jestem szczęśliwy, gdy ktoś porównuje nas do naszych idoli, bo staramy się osiągnąć ich poziom wielkości. Z drugiej strony musimy tworzyć coś własnego, rozpoznawalnego. To trudne być oryginalnym - mówił w Dwójce saksofonista Binker Golding.
Audio
  • Wywiad z rewelacją brytyjskiej sceny jazzowej (Nokturn/Dwójka)
  • Stańko, Vesala, Voo Voo, Landgren i Możdżer (Nokturn/Dwójka)
Duet Binker  Moses
Duet Binker & MosesFoto: materiały prom.

Gośćmi "Nokturnu" byli Binker Golding i Moses Boyd, czyli free jazzowy duet, który przebojem wdarł się na do głównego nurtu jazzu. Wywodzą się z kręgu młodych muzyków londyńskiej sceny, którzy inspirują się tak różnymi gatunkami jak hip hop, elektronika i jazz. Ich muzyka to jakby echo późnych kompozycji Coltrane’a, Deweya Redmana i Charlesa Lloyda.


transgresja nowy jork 1200.jpg
Nowojorskie transgresje

- Oni tworzyli własne światy, a my musimy iść ich śladem. Z każdym pokoleniem muzyków to zadanie staje się coraz trudniejsze, bo coraz więcej rzeczy jest już odkrytych. Staram się jednak być sobą - powiedział Binker Golding. – I tak ma być. Nigdy nie powinno być i nie będzie drugiego Coltrane’a, ale też drugiego Goldinga - dodał Moses Boyd, perkusista.

Do spotkania Binkera i Mosesa doszło dziesięć lat temu, kiedy obaj byli członkami zespołu Zary McFarlane. Podczas próby na scenie przed koncertem Binker z Mosesem zaczęli spontanicznie improwizować i tak narodził się ich wyjątkowy duet.

Czy słuchacze powinni wiedzieć, kiedy muzyka jest improwizowana, a kiedy przygotowana wcześniej? Czy jazz trzeba lub można rozumieć, czy też po prostu należy go słuchać? Co jest warunkiem jego dobrego odbioru i czy taki w ogóle istnieje? W jaki sposób obaj jazzmani włączają w swoją twórczość pozamuzyczne inspiracje? O tym w nagraniu audycji.

Podjęliśmy w niej także pierwszą próbę zmierzenia się z gigantyczną listą nagrań, których Tomasz Stańko dokonał jako gość na płytach innych artystów. Słuchaliśmy albumów Edwarda Vesali, Voo Voo, Nilsa Landgrena i Leszka Możdżera. Na koniec zaś rekomendowaliśmy najciekawsze wydarzenia koncertowe najbliższych dni.

***

Tytuł audycji: Nokturn 

Prowadzili: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Goście: Binker Golding (saksofon) i Moses Boyd (perkusja)

Data emisji: 10.10.2018

Godzina emisji: 22.45

mko/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Perkusja i grawitacja. Jeffa Ballarda muzyczne abecadło

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2018 11:56
- Co jest najtrudniejsze w grze na perkusji? Unoszenie pałeczki, bo walczymy z grawitacją. Zrozumiałem, że moje ramię powinno po prostu opadać. Musiałem przestać je prowadzić. To odkrycie zmieniło wiele w mojej grze – mówił w Dwójce znany perkusista jazzowy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zbigniew Namysłowski: zaczynałem od wiolonczeli

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2018 18:11
- To był mój szkolny instrument. Byłem jeszcze uczniem liceum muzycznego, kiedy zagrałem w 1957 roku na drugim festiwalu jazzowym w Sopocie. To było trochę nielegalne granie, bo szkoła niechętnie patrzyła na uczniów grających jazz – mówił w Dwójce wybitny saksofonista.
rozwiń zwiń