X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Perkusja i grawitacja. Jeffa Ballarda muzyczne abecadło

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2018 11:56
- Co jest najtrudniejsze w grze na perkusji? Unoszenie pałeczki, bo walczymy z grawitacją. Zrozumiałem, że moje ramię powinno po prostu opadać. Musiałem przestać je prowadzić. To odkrycie zmieniło wiele w mojej grze – mówił w Dwójce znany perkusista jazzowy.
Audio
zdj. ilustracynje
zdj. ilustracynjeFoto: Roman Akhmetov/shutterstock.com

The Last Poets 1200.jpg
Noc z prekursorami rapu

Naszym gościem był Jeff Ballard, jeden z najwybitniejszych perkusistów współczesnego jazzu i filar legendarnego tria Brada Mehldaua. Pochodzi z Santa Cruz w Kalifornii. Grał z Rayem Charlesem i Patem Methenym, występował okresowo z Chickiem Coreą w wielu grupach, takich jak Origin i Chick Corea New Trio. Grał także z wieloma nowojorskimi muzykami jazzowymi, takimi jak Reid Anderson, Kurt Rosenwinkel i Mark Turner oraz Miguel Zenon i Eli Degibri.

Czy muzycy, z którymi występował zauważali na przestrzeni lat zmiany w jego stylu gry? - Perkusja to specyficzny, wymagający instrument. Dopiero po odkryciu, że nie powinienem walczyć z grawitacją, a ją wykorzystywać, odzyskałem entuzjazm i zacząłem bardzo intensywnie ćwiczyć. Dziś, po opanowaniu podstaw, mogę wreszcie bardzo dużo improwizować - powiedział jazzman.

Jak wygląda kanon podstawowych ćwiczeń perkusisty? Na jakie aspekty gry powinien zwracać szczególną uwagę? Jakie znaczenie dla rozwoju artystycznego Jeffa Ballarda miała muzyka brazylijska i afrokubańska? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy z amerykańskim perkusistą oraz audycji, w której przedstawiliśmy jesienny plan środowych spotkań w "Nokturnie" z kulminacją w postaci "Rozmów improwizowanych". 

***

Tytuł audycji: Nokturn

Prowadzą: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Gość: Jeff Ballard (perkusista jazzowy)

Data emisji: 3.10.2018

Godzina emisji: 22.30

mko/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Joachim Mencel: z Bradem Terry’m połączyła mnie idea słuchania

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2018 14:02
- Ruszyliśmy kwartetem we wspólną trasę koncertową po Polsce. W Gorzowie Wielkopolskim przyszliśmy z Bradem do klubu wcześniej i zagraliśmy we dwóch. To był początek duetu – opowiadał w Dwójce ceniony pianista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Puzon w rękach improwizatora

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2018 15:48
Gościem "Rozmów improwizowanych" był znakomity amerykański puzonista Robin Eubanks.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mulatu Astatke: w Etiopii kazano mi zejść ze sceny

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2018 12:00
- Nie mogłem zrozumieć dlaczego, przecież starałem się, grałem solówki, dawałem z siebie wszystko! Nigdy w życiu tego nie zapomnę - mówił o swoim pierwszym etiopskim występie z programem ethio-jazzowym ojciec tego gatunku.
rozwiń zwiń