O Isabelli Blow, jednej z najbardziej charyzmatycznych postaci branży modowej zdecydował się opowiedzieć Alex Marx. Na ekranie, obok Andrei Riseborough, zobaczymy m.in. Dane DeHaan ("Oppenheimer", "Valerian i miasto tysiąca planet"), Stacy Martin ("Brutalista", "Nimfomanka"), Joe Cole ("Gangi Londynu", "Peaky Blinders") i laureat BAFTA Ncuti Gatwa ("Sex Education", "Doctor Who"). Na ekranie pojawią się także Michelle Dockery ("Downton Abbey"), Emily Beecham (laureatka nagrody w Cannes za "Kwiat szczęścia" Jessiki Hausner), dwukrotna laureatka BAFTA Miranda Richardson (seria o Harrym Potterze, "Godziny") oraz nominowany do Oscara Richard E. Grant ("Saltburn"). W obsadzie znaleźli się również Fionn O’Shea ("Władcy przestworzy"), Sebastian De Souza ('Wielka"), Vincent Perez ("Słone lato"), a także sam reżyser Alex Marx.
Projektanci dla filmu o Blow
Aby filmowa opowieść o Isabell Blow nabrała pełnego kształtu swoje zbiory udostępnił projektant kapeluszy Philip Treacy, projektantka mody Daphne Guinness przekazała elementy garderoby, a hiszpański projektant Manolo Blahnik stworzył na potrzeby filmu wyjątkową kolekcję butów.
Isabella Blow - "błyskawica w butelce"
Reżyser Alex Marx podkreśla: - Isabella Blow była niczym błyskawica w butelce - opowiedzenie jej historii z tak niezwykłą obsadą to zaszczyt i przywilej. To nie tylko film o modzie, ale o kobiecie, która uczyniła z niej sztukę. Producenci filmu przyznali, że są pełni entuzjazmu, że opowiedzą światu historię Isabelli Blow.
Światowa premiera filmu jest planowana na drugi kwartał 2026 roku.
Dziewczyna w kapeluszach
Znakiem rozpoznawczym Isabelli Blow zawsze były ekscentryczne kapelusze. Wizjonerska redaktorka niezwykłymi strojami przykrywała jednak mrok, który mącił w jej duszy. Trudne wspomnienia przyniosło jej już dzieciństwo - śmierć brata, rozwód rodziców i porzucenie przez matkę. Po opuszczeniu domu uczyła się w szkole dla sekretarek, podejmowała liczne dorywcze prace. Na dłużej została sprzedawczynią w butiku Medina w Knightsbridge. To w ubraniach, kreacjach modzie znajdowała ukojenie. Tam się realizowała.
W 1979 roku zdecydowała się na wyjazd na studia do Stanów. Tam postanowiła aplikować do redakcji "Vogue'a". Rozmawiała z samą Anną Wintour i posadę jej asystentki dostała. Podobno ówczesną dyrektor kreatywną magazynu urzekł ekscentryczny wygląd i charyzma młodej dziewczyny. Isabella znała wielu artystów, do redakcji przyciągała też tych, którzy chcieli zobaczyć ją - dziewczynę, której gust określano jako barokowy.
W 1986 roku Isabella wróciła do Wielkiej Brytanii - rozpoczęła pracę w magazynie "Tatler". To w tym okresie poznała Philipa Treacy'ego i odkryła jego kapelusze, które stały się jej znakiem rozpoznawczym. Wielu podkreślało, że Blow miała niezwykłe wyczucie stylu i kierunków, w których podąża moda.
Zobacz też:
To ona odkryła Alexandra McQueena i kupiła całą jego kolekcję dyplomową za 5000 funtów, spłacając ją w cotygodniowych ratach po 100 funtów. To również przez niego czuła się porzucona, gdy ten sprzedał swoją markę Gucci, a swoją konsultantką uczynił Katy England. Projektanta wielu oskarżało o interesowność i wykorzystanie Blow, a pośrednio też obwiniało za jej problemy ze zdrowiem psychicznym, pogłębiającą się depresją. Niełatwe dzieciństwo, trudne doświadczenia zawodowe i osobiste, a dodatkowo diagnoza onkologiczna sprawiły, że Blow w wieku 48 lat zdecydowała się odejść na własnych warunkach. Data jej śmierci to 7 maja 2007 roku. Podczas pogrzebu na trumnie Blow został położony kapelusz w kształcie okrętu wojennego zaprojektowany przez Traecy’ego.
***
pj