Łemkowyna Ultra Trail. 150 km biegu dla prawdziwych twardzieli

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2017 16:17
Błoto po kolana, deszcz, niskie temperatury, a do pokonania jest do 150 km. Zawodnicy startują w środku nocy, biegną w ciągu dnia i na metę docierają najczęściej po zmroku - w tym czasie podczas Łemkowyna Ultra Trail może stać się właściwie wszystko.
Audio
  • Jak przebiec 150 km podczas Łemkowyna Ultra Trail? (Rozbiegani/Czwórka)
Kuba Abramczuk i Karina Terzoni w studiu
Kuba Abramczuk i Karina Terzoni w studiu Foto: Czwórka

trening profesjonalny łomża 1200.jpg
Trening zawodowca. Jak biegać profesjonalnie będąc amatorem?

Przed pierwszym startem Kuba Abramczuk opisywał ŁUT jako "potwora, któremu sam zapłacił za zlecenie na siebie". Dziś przed nim trzeci już start na dystansie 150 km. - To rzeczywiście był potwór: trasa wiedzie przez góry, pokonuje się ją w temperaturze 0 stopni Celsjusza. Po kilku, kilkunastu godzinach okazuje się, że w takich warunkach większym wyzwaniem niż fizyczne przygotowanie, jest to, co zaczyna się dziać w głowie - wspominał w rozmowie z Kariną Terzoni.

Limit na trasie to 35 godzin, i - choć punkty odżywcze rozlokowane są co ok. 20 km - według statystyk aż co drugiemu zawodnikowi nie udaje się ukończyć biegu. - Październikową nocą w górach ten dystans można pokonywać nawet 6 godzin, dlatego trzeba umieć sobie radzić. Obowiązkowym wyposażeniem zawodników są więc m.in. bandaż, plastry, światło, długie okrycie, jedzenie i picie - tłumaczył gość Czwórki. - Dodatkowym wyzwaniem jest na trasie błoto, które powoduje, że nie można się rozpędzić. Przez cały czas brnie się więc po bardzo śliskiej i mokrej nawierzchni. Pierwszy punkt, w którym można się przebrać napotyka się dopiero w środku dnia - tłumaczył.


trenerka personalna siiłownia trening 1200x660.jpg
Od otyłości do doskonałości. Jak o siebie zadbać?

Bieg w Łemkowynie startuje już 15 października. W jaki sposób przygotować się do startu na najdłuższym dystansie i o czym należy pamiętać, zanim zdecydujemy się na ten krok? Jakie jeszcze niebezpieczeństwa i pułapki czekają na zawodników oraz jak nie dopuścić do tego, by na 30. kilometrze napotkać "psychiczny mur"? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: "Rozbiegani"

Prowadzi: Karina Terzoni

Gość: Kuba Abramczuk (autor bloga "100hrmax", maratończyk)

Data emisji: 7.10.2017

Godzina emisji: 10.15

kd/ab

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Joanna Jóźwik: w sporcie wyczynowym liczą się szczegóły

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2017 11:50
- Biegacz nie samym bieganiem po lesie uzyska wynik. Musi też zwrócić uwagę na to, co je, jak się regeneruje i jak ćwiczy - przekonuje Joanna Jóźwik, brązowa medalistka Mistrzostw Europy w Zurychu w biegu na 800 metrów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Fit Lovers: sześciopak robi się w kuchni, nie na siłowni

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2017 12:00
- Żeby zmienić życie na lepsze potrzebujesz 52 tygodni - przekonują autorzy bloga "Fit Lovers". - Tylko wtedy można utrwalić dobre nawyki i nie obawiać się efektu jo-jo oraz natychmiastowego powrotu do starych zwyczajów - dodają.    
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przebiegł 366 maratonów w 366 dni. "Sport daje chęć do życia"

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2017 15:10
Chciał dać innym impuls do wyjścia z nałogu alkoholowego. Powiedział: "Przebiegnę 366 maratonów z rzędu, będę biegał codziennie, a ty w tym czasie bądź trzeźwy". Tak zrobił, a potem napisał książkę "Wytrwać w biegu". Ryszard Kałaczyński zagościł w Czwórce.
rozwiń zwiń