Siedzisz całe dnie przy biurku? Pomoże ci "pozycja psa"

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2020 14:21
Oto ćwiczenia rozciągające, które pomogą naszym mięśniom, ale także odciążą nasze ciało i kręgosłup po długich godzinach spędzanych przed biurkiem podczas przygotowań do matury.
Audio
  • Jak ćwiczyć, by pomóc swojemu kręgosłupowi - radzi Marcin Suski (Rozbiegani/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: LightField Studios/Shutterstock.com

karina terzoni karolina erdmann 1200.jpg
Karolina Erdmann serwuje trening na trudny czas >>>

- Mięśnie cały czas pracują, by utrzymać nas długo w określonej pozycji. Nawet, jeśli siedzimy bez ruchu, to także je obciążamy - tłumaczył trener i biegacz Marcin Suski. Dlatego, jak podkreślał, warto się rozciągać. - To służy także rozluźnieniu naszych mięśni. W ten sposób rozruszamy je i zmusimy, by pracowały w pełnym zakresie - mówił. Jak tłumaczył ekspert, codziennie powinniśmy dążyć do tego, by się ruszać. - Przejdźmy się nawet po mieszkaniu, zróbmy po drodze kilka skłonów. Dobrą metodą jest ustawienie budzika, który przypomni nam co godzinę o tym, by na kilka minut oderwać się od komputera tłumaczył ekspert.

ZOBACZ TAKŻE Pokonaj stres. Ćwicz, by zyskać opanowanie >>>


oddychanie kobieta sport las natura radość mgła 1200.jpg
Lidia Zamyłko: zamknij oczy i oddychaj prawidłowo

Warto jednak pamiętać, że nie wszystko jest dla wszystkich. Nie ma jednego uniwersalnego zestawu ćwiczeń, który pomoże każdemu, bo każdy obciąża inne partie mięśni. - Ale treningiem wzmacniającym i rozciągającym większość partii mięśni, a dzięki temu dość uniwersalnym, jest joga - mówił Marcin Suski. Do tej metody ćwiczeń nie potrzebujemy specjalistycznego, drogiego sprzętu. Wystarczy podłoga i sportowy strój. - Sam polecam tzw. pozycję psa z głową w dół albo z głową w górę - radził ekspert. - To pozycje, przy których nasze tylne mięśnie jednocześnie pracują, i zarazem się rozluźniają. Podobnie rozluźniającą pozycją jest pozycja kota bądź krowy. By ją wykonać, znajdując się w podporze, na kolanach z rękami pod barkami, przyłożonymi do podłogi, wykonujemy koci grzbiet.

ZOBACZ TAKŻE Plogging - moda na ekologiczne bieganie >>>

Jak tłumaczył, ćwiczenia to nie jest wyłącznie remedium dla naszego ciała, ale i umysłu. - Jeśli wyjdziemy na chwilę na krótką przebieżkę czy spacer, dotlenimy organizm, nasz mózg również będzie dużo lepiej pracował. Zwiększy się też nasza odporność - polecał Marcin Suski.

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Karina Terzoni

Materiał przygotowała: Adrianna Janiszewska

Gość: Marcin Suski (trener, zawodowy biegacz i autor bloga lepiejbiegac.pl)

Data emisji: 8.05.2020

Godzina emisji: 9.47

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Biegi i rajdy na orientację. Katarzyna Karpa: tu prędkość nie jest najważniejsza

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2020 14:59
Biegaczka Katarzyna Karpa opowiadała w Czwórce o tajnikach biegów i rajdów na orientację. - Biegi z reguły są krótkie, do 10 km. Znacznie dłuższe są rajdy na orientację. W obu przypadkach inaczej wyglądają mapy, z których się korzysta, inne jest też przygotowanie - mówiła gość Czwórki.    
rozwiń zwiń

Czytaj także

World Marathon Challenge. "Wyzwanie nieporównywalne z żadnym innym"

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2020 14:05
World Marathon Challenge to niezwykłe wyzwanie: przebiegnięcie siedmiu maratonów w siedem dni na siedmiu kontynentach. Seria Łukasza Urbaniaka, biegacza, któremu się to udało, rozpoczęła się w Kapsztadzie, a zakończyła w Miami w USA.
rozwiń zwiń