Weź głęboki oddech. Dla głowy i dla zwycięstwa

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2020 13:10
O tym, jak ważne jest zdrowie psychiczne i równowaga w sporcie więdzą wszyscy ci, którzy trenują - zawodowo i amatorsko.
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: fizkes/shutterstock.com

Stres na starcie zjadał mnie za szybko. Miałam 19 lat i czułam, że zaczynam się wypalać Joanna Budzis

-  Najwybitniejsi sportowcy na świecie wiedzą, że ciało i umysł sportowca to jedność, a umiejętność bycia tu i teraz jest sztuką, która odróżnia mistrza od reszty stawki - przekonuje Joanna Budzis, autorka "Streambooka". - Zaplanowanie startów i rutyny przedstartowej to sposób na opanowanie stresu i pełną koncentrację na tym, co jest zależne od ciebie. Stosując odpowiednio przystosowany self-talk i prawidłowo przygotowaną wizualizację, możesz lepiej wykorzystywać swoje wytrenowane umiejętności - dodaje.

Posłuchaj
17:23 [CZWORKA]Rozbiegani 23 październik 2020 streambook.mp3 Streambook - potęga treningu mentalnego (Rozbiegani/Czwórka)

 

Oddech i relaksacja to chyba najważniejsze elementy treningu mentalnego Joanna Budzis

Silna psychika to nie magia, to wypracowane umiejętności. Można przygotować się do trudnych sytuacji w codziennym życiu sportowca pogłębiając samoświadomość i stosując narzędzia do zapobiegania i reagowania na stres, oczekiwania, presję, lęk i niepewność. - Wygrywa się głową, a ta głowa to świadomość istnienia ograniczeń. Na starcie należy uwolnić się od tego, na co nie mamy wpływu i skoncentrować się na tym, co jest tu i teraz - wyjaśnia rozmówczyni Kariny Terzoni.

Posłuchaj także:

"Streambook" podpowiada, jak zapobiegać i odpowiednio reagować na nadmierne pobudzenie organizmu i rozproszoną uwagę przed startem Joanna Budzis

Zdobyte doświadczenia Joanna Budzis opisała w "Streambooku" - podręczniku treningu mentalnego , który jest także dziennikiem treningowym sportowca. - To narzędzie dla profesjonalistów i amatorów, bo każdy ma prawo wykorzystać swój potencjał sportowy w pełni. A co najważniejsze - te wypracowane umiejętności można potem wykorzystać również na innych obszarach, które nie są związane ze sporte - dodaje gość Czwórki. 

Wykorzystaj swój potencjał. Nie tylko w sporcie | Joanna Budzis | TEDxWUM / YouTube

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Karina Terzoni

Gość: Joanna Budzis (psycholog sportu, pływaczka)

Data emisji: 23.10.2020

Godzina emisji: 9.16

kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Julita Kotecka i Paweł Nerek o tym, jak biegać po pustyni

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2019 14:50
- Przygotowując się do biegu na pustyni trzeba wziąć pod uwagę ukształtowanie pustynnego terenu oraz ekwipunek, z którym zazwyczaj nie trenuje się na co dzień - radzą Julita Kotecka-Nerek i Paweł Nerek z Fitbodies.pl.
rozwiń zwiń

Czytaj także

ABC górskiego biegania: sprawdzone buty, woda i sen między etapami

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2020 14:50
W ten weekend w malowniczym Krościenku nad Dunajcem odbywa się Festiwal Biegów Górskich Etapowa Triada. Uczestnicy imprezy przekonują, że ten rodzaj biegania nie tylko wpływa na polepszenie kondycji fizycznej, ale też oczyszcza głowę i pozwala docenić piękno przyrody. Tylko jak się przygotować do takiego wyzwania?
rozwiń zwiń