"Słowa też gwałcą" - kampania Feminoteki

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2015 16:00
Według badań 85 procent kobiet doświadcza agresji słownej w przestrzeni publicznej. Feminoteka opublikowała spot, w którym kobiety cytują słowa usłyszane pod swoim adresem.
Audio
  • Aleksandra Magryta z Feminoteki o spocie "Słowa też gwałcą" (Czwórka/Się mówi)
Ze badań wynika, że mężczyźni dużo częściej niż kobiety stosują agresję słowną wobec płci przeciwnej
Ze badań wynika, że mężczyźni dużo częściej niż kobiety stosują agresję słowną wobec płci przeciwnejFoto: Glow Images/East News

Słowa, które padają w spocie, są wulgarne i krzywdzące. Po opublikowaniu filmu pojawiło się wiele negatywnych komentarzy - głównie autorstwa mężczyzn - pod adresem twórczyń spotu.

- Nigdzie w tym spocie nie pada wprost, że to są słowa wypowiadane tylko przez mężczyzn. Cały ten hejt pokazuje, że spot jest skuteczny - uderz w stół, a nożyce się odezwą - mówi Małgorzata Gąsiorowska, która wystąpiła w spocie.

Aleksandra Magryta z Feminoteki zauważa również, że postrzeganie roli kobiet i mężczyzn kształtuje się już od wczesnego dzieciństwa. - Wzorce zachowania wobec płci przeciwnej czerpiemy np. obserwując, jak nasi rodzice odnoszą się do siebie.

Swoją krytyczną opinię na temat spotu wyraża Tomasz Saweczko, autor bloga "Facetem jestem i o siebie dbam".

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Anna Depczyńska

Gość: Aleksandra Magryta (Feminoteka)

Data emisji: 11.05.2015

Godzina emisji: 14.00

mg/jp

Czytaj także

Czego pragną młode Polki?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2015 15:00
Kobiety są coraz bardziej niezależne. Czy stali partnerzy są im jeszcze do czegoś potrzebni?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przemoc zdarza się także w związkach młodych ludzi

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2015 10:30
Przemoc? To na pewno nie o nas! Przecież mamy po 20 lat, nie jesteśmy ludźmi z marginesu, a on się tylko tak wygłupia. Czy aby na pewno?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kobiece ciało w reklamie - wszystko na sprzedaż?

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2015 14:50
Teledyski, reklamy telewizyjne, billboardy - roznegliżowane kobiece ciało ma przekonać konsumenta do określonego produktu. Czy to przejaw dyskryminacji?
rozwiń zwiń