Magia 99 groszy. Czy to rzeczywiście działa?

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2016 19:34
Kochamy wyprzedaże, tylko czy końcówka ceny 99 groszy rzeczywiście zachęca nas do zakupów, czy raczej odstrasza od sklepowych półek?
Audio
  • Jak sprzedawcy wpływają na nas, konsumentów, odcinając od ceny jeden grosz? (Się mówi/Czwórka)
Jak końcówka ceny wpływa na postrzeganie jakości produktu i prestiż sklepu? To pytanie postawili organizatorzy specjalnego badania polskich konsumentów, o którym mówili goście Czwórki.
Jak końcówka ceny wpływa na postrzeganie jakości produktu i prestiż sklepu? To pytanie postawili organizatorzy specjalnego badania polskich konsumentów, o którym mówili goście Czwórki.Foto: Glow Images/East News

- Cena wcale nie jest najważniejsza podczas podejmowania decyzji zakupowych - mówił w Czwórce ekspert cenowy Grzegorz Furtak. Tłumaczył, na czym polega "pricing", czyli nauka, którą wykorzystują sieci handlowe, by zarabiać więcej na cenach. - Okazuje się wręcz, że zbyt niskie ceny powodują, że krytycznie oceniamy jakość produktu i odstraszają nas od zakupu. Poza tym ważna jest także sama forma prezentacji ceny, a nie tylko jej wysokość - mówił ekspert. Zaś psycholog Aleksander Penczew opowiadał o modelach zakupowych, które stosujemy nieświadomie jako konsumenci. - Możemy podejść do zakupów racjonalnie, czytając skład produktów, albo emocjonalnie, bezrefleksyjnie - oceniając jego wizualną stronę - mówił gość Piotra Firana.

W studiu Czwórki dyskutowaliśmy także o tym, jak przejrzeć ceny na wylot i jak reagują na końcówkę 99 groszy polscy konsumenci. W audycji wysłuchaliśmy także rozmowy Anny Depczyńskiej z Małgorzatą Cieloch, rzecznikiem Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Przygotowała: Anna Depczyńska

Data emisji: 21.06.2016

Godzina emisji: 15.00

kd/tj

Czytaj także

Chcesz zwiedzać świat? Nie potrzebujesz pieniędzy

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2015 12:00
Nocleg "na dziko", autostop, couchsurfing czy może planowanie z dużym wyprzedzeniem, albo "last minute"? Jak podróżować, by było jak najtaniej?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Realia finansowe młodych. Jak oszczędzają Polacy?

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2016 15:04
- Młodzi ludzie mają w życiu cele i oszczędzają na ich realizację. Najczęściej tymi celami są gadżety, chęć wyjechania na wakacje - mówił Jarosław Sadowski, analityk finansowy.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Skutecznie oszczędzanie. "Postaw sobie realne cele"

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2016 15:13
To już ostatni dzwonek, by zacząć oszczędzać na wakacje. W Czwórce podpowiadamy, jak to zrobić, by udało nam się zgromadzić gotówkę choćby na drobne wydatki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zawstydzające reklamy - warto z nimi walczyć?

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2016 18:30
Przerywają oglądanie filmów, "atakują", gdy spacerujemy ulicami miast, a na dodatek… wpędzają nas w kompleksy? Reklamy - czy można i warto z nimi walczyć?
rozwiń zwiń