X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zwroty, reklamacje, rękojmia, gwarancja - zakupowe prawa klienta

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 18:34
Niektórzy już wpadli w przedświąteczny szał zakupów. W tym czasie warto wiedzieć jakie mamy prawa jako konsumenci. 
Audio
  • Zakupy w sklepie stacjonarnym i online - prawa konsumentów (Dajesz radę/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com / Kaspars Grinvalds

Grudzień to dla wielu osób czas wybierania, kupowania i czekania na przesyłki. Karol Brunejko z Akademickiej Poradni Prawnej na Uniwersytecie Warszawskim podpowiada, jakie prawa warto znać by wiedzieć kiedy i jak zwrócić lub zareklamować nietrafiony zakup. 

Każda cena jest negocjowalna Karol Brunejko

- Nasze prawo pozwala na negocjacje cen zakupów - mówi ekspert. - Jednak w praktyce np. w przypadku dyskontów, supermarketów czy dużych sieci będzie to skazane na porażkę, ponieważ sprzedawcy nie są upoważnieni do tego typu działań, jednak próbować można - dodaje. 

Zdarza się, że kupimy towar, który nam się nie podoba, albo nosi jakieś wady ukryte. Okazuje się, że są to dwa oddzielne przypadki. - W polskim prawie nie ma takiego przepisu, który pozwala nam zwrócić towar bez podania przyczyny, chyba że mówimy o zakupach przez internet lub telefon - wyjaśnia Karol Brunejko. - Czasem jednak obowiązują też indywidualne regulaminy sklepów, które pozwalają nam na zwrot - dodaje.  

Co zaś zrobić, gdy wadę kupionego przedmiotu odkryjemy w domu? Czy możemy go oddać? Co nam będzie do tego niezbędne? Czy rękojmia to to samo co gwarancja? Ile czasu ma sklep na rozpatrzenie naszej reklamacji? I jak to wszystko wygląda, jeśli chodzi o zakupy online. O tym w nagraniu audycji. 

***

Tytuł audycji: Dajesz radę

Prowadzi: Justyna Majchrzak

Gość: Karol Brunejko (Akademicka Poradnia Prawna na Uniwersytecie Warszawskim)

Data emisji: 4.12.2018

Godzina emisji: 14.07

pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zakupy w sieci. Jak zachować bezpieczeństwo?

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2017 15:08
Nieotrzymanie towaru, za który się już zapłaciło, kradzież numeru karty kredytowej, udostępnianie danych osobistych, spam, cookie, programy wywiadowcze - to główne niebezpieczeństwa zakupów w sieci. Jak się przed nimi ustrzec?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Płacisz kartą? Zachowaj ostrożność i rozsądek

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2017 17:41
Niezabezpieczone karty noszone w portfelach lub w kieszeniach to jedno z głównych niebezpieczeństw dla naszych pieniędzy. Można z nich zeskanować informacje, które pozwolą innym osobom na dostęp do naszych pieniędzy. Aby bezpiecznie używać kart płatniczych, wystarczy kilka prostych rozwiązań.
rozwiń zwiń