Komputery w chmurze

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2011 19:57
Przestrzeń serwerowa, zdalny dostęp do zasobów, aplikacje dostępne za pomocą przeglądarki internetowej – wszystko to możliwe jest dzięki magicznym "obliczeniom w chmurze". Czym jest modny cloud computing?
Audio

- Obliczenia w chmurze i chmura to hasła, które bardzo dobrze się sprzedają – mówi Grzegorz Piotrowski z firmy Connect 2 Office. Podkreśla, że z usługami, które działają "w chmurze" mieliśmy do czynienia znacznie wcześniej zanim pojawił się termin "cloud computingu".

- Chmura to pewna forma hostingu, budowanie infrastruktury informatycznej we własnej firmie lub u hostera – wyjaśnia gość Czwórki. Najprostszą chmurą jest ta, w której zamieścić możemy stronę internetową, jednak ich możliwości zdecydowanie rosną. – Obecnie rynek "chmur" ewoluuje w kierunku dostarczania aplikacji potrzebnych dla użytkownika końcowego. Dla biznesu będzie to na przykład obsługa faktury lub sklepu internetowego – mówi ekspert.

Obliczenia w chmurze to nie tylko rozwiązania o dużej skali, przeznaczone dla biznesu, ale coraz częściej funkcjonalność, z której korzystamy na co dzień. Najczęściej dzięki smartfonom. – Nasze kontakty, kalendarze, elementy poczty "gdzieś" są. Chmura sprawia, że mamy do tego cały czas dostęp – podkreśla Piotrowski.

- Claud computing pozwala nam na podpięcie się z dowolnego urządzenia, dowolną technologią do różnych usług. Mogą to być usługi Amazon, Microsoft, Google i wielu mniejszych dostawców – mówi gość audycji. Przypomina o tym, że do chmury przenieść można wiele programów, dzięki technologii "software as service". Szczegóły w dźwięku audycji.

pg

Czytaj także

Cloud computing

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2009 15:00
Audycja Polskiego Radia Euro.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Facebook zmienia twój mózg

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2011 15:02
Czy ilość znajomych, jakich mamy w serwisach społecznościowych, może być zależna od wielkości naszego mózgu? Naukowcy twierdzą, że tak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przedsiębiorco - działaj w sieci

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2011 17:01
Ponad połowa polskich przedsiębiorców nie ma własnej strony internetowej. Nowa inicjatywa, Internetowa rewolucja, chce to zmienić. W studiu Czwórki koordynator projektu Piotr Zalewski.
rozwiń zwiń