X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Grono, Nasza Klasa - dlaczego upadają serwisy społecznościowe?

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2013 15:00
Jednym z portali, które zrobiły w Polsce furorę było Grono.net. Dziś jednak serwis ten już nie istnieje. Użytkowników traci także Nasza-Klasa. Co jest tego przyczyną i jaka jest droga ratunku dla upadających serwisów społecznościowych?
Audio
  • Dlaczego upadło Grono? Jaka przyszłość czeka serwisy społecznościowe w Polsce? - rozmowa z Marcinem Kubickim z magazynu T3 (Czwórka/Czwarty wymiar)
Internet to współczesny globalny targ, na którym dochodzi do milionów transakcji
Internet to współczesny globalny "targ", na którym dochodzi do milionów transakcjiFoto: East News/Glow Images

Zarówno Grono, jak i Nasza Klasa miały na rynku swoje "pięć minut". Z obu tych wiodących przez pewien czas serwisów społecznościowych użytkownicy przenieśli się jednak na Facebooka. - Ze statystyk wynika, że ludzie korzystają wyłącznie z jednego serwisu społecznościowego - tłumaczy Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu T3. - Wyjątkiem jest Twitter, który ma inną grupę docelową, oraz również amerykański Pinterest.

Zdaniem eksperta problem Grona i Naszej Klasy polegał także na tym, że ich cele były podobne. - Wiele rzeczy się tam pokrywało, a w przypadku NK dodatkowo ograniczona była tematyka rozmów użytkowników - mówi Kubicki. - Formuła forów dyskusyjnych Grona też się już w internecie wyczerpała. Oba te portale, po wejściu na nasz rynek Facebooka, nie były w stanie zaoferować użytkownikom niczego interesującego. Dlatego ich traciły.

Podobnie rzecz miała się z serwisem MySpace, w którym umieszczać można było m.in. muzykę. - Po wielu problemach odrodził się on z nową grafiką, ale to nie pomogło. I tym razem się już nie podniesie - mówi Kubicki.

Jak ratować upadające serwisy społecznościowe? Według gościa "Czwartego wymiaru" skuteczne może być wyłącznie przyciąganie nowych userów ciekawymi funkcjonalnościami. - Tylko problemem jest, że nie bardzo wiadomo, co jeszcze można wymyślić - mówi Kubicki. - Dlatego też mimo, że Facebook traci użytkowników, wciąż utrzymuje się na szczycie.

Ta sytuacja, zdaniem eksperta, nie może jednak trwać wiecznie. - To oczywiście wróżenie z fusów, ale wydaje mi się, że za rok Facebook odnotuje poważne spadki, a w ciągu trzech lat przestanie być wiodącą siłą na naszym rynku - prognozuje Kubicki.

(kd)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kominek: o wiele więcej niż FB wie o nas Google

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2012 16:30
- Nie demonizowałbym Facebooka, swoje dane i tak zostawiamy w internecie – tłumaczy Tomek "Kominek" Tomczyk, znany bloger.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Facebook i Twitter skuteczniejsze niż telewizja

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 18:50
Moda na krótkie, bezustannie aktualizowane wiadomości przyszła do nas zza oceanu, zyskując sobie rzesze zwolenników. Naukowcy dowiedli, że dzięki szybkiej wymianie informacji na portalach społecznościowych wiemy więcej o otaczającym nas świecie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kobieta i mężczyzna to różne typy gracza. Także w sieci

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2013 18:00
Eksplorują systemy gwiezdne i bogacą się na galaktycznej giełdzie. Jak się okazuje w świecie Pardus - MMORPG kobiety i mężczyźni reprezentują różne typy gracza.
rozwiń zwiń