X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kominek: o wiele więcej niż FB wie o nas Google

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2012 16:30
- Nie demonizowałbym Facebooka, swoje dane i tak zostawiamy w internecie – tłumaczy Tomek "Kominek" Tomczyk, znany bloger.
Audio
  • Czego nigdy nie opublikowałbyś w sieci? - sonda wśród słuchaczy
  • Rozmowa z Tomaszem "Kominkiem" Tomczakiem i Justyną Dzieduszycką
Kominek: o wiele więcej niż FB wie o nas Google
Foto: Glow Images/East News

Zdjęcia z imprez, wnętrza mieszkań własnych i cudzych, negliż… Czy są granice pomiędzy tym, czego nie powinniśmy umieszczać w sieci, a tym, co można tam bezkarnie wrzucać?

Okazuje się, że umieszczenie w sieci z pozoru niewinnie wyglądających zdjęć może mieć bardzo poważne konsekwencje. Znany portal społecznościowy Facebook niemalże dosłownie "czyta" nasze rozmowy. Na wzór amerykańskiego giganta powstała zresztą aplikacja "Wiemy o Tobie Wszystko". – To aplikacja webowa, co oznacza, że działa nie w naszych komputerach, a w internecie – tłumaczy Maciej Gajewski Chip.pl. – Zbiera wszystko, co publikujemy na Facebooku i tworzy nasz profil, podsumowując dane o tym, co lubimy robić, gdzie się pojawiamy. Wszystko po to, by móc to sprzedać reklamodawcom.

Tymczasem, zdaniem Justyny Dzieduszyckiej z firmy wyszukującej w sieci dane z przeszłości, większość osób w ogóle nie zastanawia się nad tym, co umieszczane jest w sieci. Ślady po naszej działalności pozostają więc nie tylko w serwisach społecznościowych, ale także na forach, blogach i chatach. – Gdy podpisujemy się własnym nazwiskiem to, co wrzucamy do internetu zostaje tam na zawsze -  tłumaczy Dzieduszycka.

Znany polski bloger "Kominek", który przecież regularnie publikuje w sieci swoje artykuły nie boi się jednak inwigilacji. – Nie umieszczam tam danych o swojej rodzinie, czy miejscu zamieszkania – mówi w Czwórce Tomasz Tomczyk. – Bardzo się pilnuję, by nie przekraczać tych granic.  

Równie niebezpieczne jak to, co sami o sobie w sieci napiszemy, jest to, co napiszą o nas inni. – Ważny jest na przykład kontekst, w jakim pokazujemy się w sieci ze znajomymi – mówi Dzieduszycka.
Więcej o tym, jak internetowe aplikacje kolekcjonują informacje o Twoim życiu, kto i do czego wykorzystuje te dane, i o tym, jak się bronić, dowiesz się, słuchając całej rozmowy z gośćmi Krzysztofa Grzybowskiego w audycji "4 do 4".

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zadbaj o wizerunek swojej firmy w sieci

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012 15:00
Internetowa Rewolucja to kampania edukacyjna, dzięki której dowiemy się, jak można aktywnie i przede wszystkim skutecznie zaistnieć i promować się w sieci. W Czwórce opowiadał o niej Piotr Zalewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Internetowi hejterzy są na wyginięciu?

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2012 13:00
Wbrew obiegowym opiniom język nienawiści w internecie stanowi marginalną część wszystkich toczących się tam dyskusji. Do takich zaskakujących wniosków doszli organizatorzy akcji "Komentuj. Nie obrażaj".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krezusi nowych technologii: ludzie z pasją i kosmiczne pieniądze

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2012 19:35
To oni założyli CD Projekt. Firma, która dostarcza nam sporo radości powstała w 1994 roku. Ich największym sukcesem jest gra "Wiedźmin". – Właśnie ogłosiliśmy, że obu części gry sprzedaliśmy już ponad 4 mln sztuk – mówi Adam Kiciński, jeden ze współzałożycieli tej firmy, a obecnie prezes CD Projekt RED.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chcesz zostać superbohaterem? Nic trudnego

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2012 19:18
Człowiek jest stworzeniem niemal doskonałym, a mimo wszystko chcemy więcej: marzymy o supermocach, albo nieśmiertelności. Oto kilka prostych patentów, jak zniknąć, jak latać niczym Batman i jak zdobywać dachy wieżowców, wspinając się po elewacjach.
rozwiń zwiń