X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kino patriotyczne. "Chodzi przede wszystkim o treść"

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2017 14:54
- Trudno skondensować i skrystalizować definicję filmu patriotycznego. Zależy ona na przykład od tego, czy mamy do czynienia z krytykami z opcji prawicowej, albo lewicowej. Czy na przykład patriotycznym nie może być film, który w pozytywnym świetle przedstawia współczesną Polskę? - zastanawiał się w Stacji Kultura Jakub Koisz, niezależny krytyk filmowy.
Audio
  • Czym charakteryzuje się kino patriotyczne? (Stacja Kultura/Czwórka)
Kadr z nakręconych w drugiej połowie lat 40. XX wieku Zakazanych piosenek Leona Buczkowskiego
Kadr z nakręconych w drugiej połowie lat 40. XX wieku "Zakazanych piosenek" Leona Buczkowskiego Foto: ij/dl PAP/CAF

Jakub Koisz Czy film patriotyczny może być finansowany przez zagraniczny kapitał? Czy pomiędzy tym, co "nasze" i "patriotyczne" należy stawiać znak równości?   

Pole do dyskusji nad tym, jakie filmy są patriotyczne, a jakie nie, jest bardzo szerokie. - To jest worek bez dna, bardzo często wykorzystywany w światopoglądowym i politycznym ping-pongu - mówił Jakub Koisz. Jakie zatem rodzaje filmów patriotycznych możemy wyróżnić? - Jedna możliwość to skupienie się na drodze głównego bohatera, druga to bohater zbiorowy, a trzecia to na przykład film muzyczny, jak nakręcone zaraz po wojnie "Zakazane piosenki" Leona Buczkowskiego - wyjaśniał Jakub Koisz.

Według zaproszonego eksperta, ciekawe jest, gdy historyczne wydarzenia pokazywane są przez pryzmat popkultury. - Takim interesującym ruchem był na przykład film "Miasto 44" Jana Komasy - przekonywał Jakub Koisz. A amerykańskie filmy w czyjej reżyserii są dla niego dobrymi przykładami kina patriotycznego? I czy można do tej grupy zaliczyć "Dzień niepodległości" z 1996 roku? O tym przekonacie się słuchając nagrania całej rozmowy z Czwórkowego studia.

Sprawdź też:
wyklęty pap 1200.jpg
Konrad Łęcki o "Wyklętym": film o samotności

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Michał Piwowarek

Gość: Jakub Koisz (niezależny krytyk filmowy)

Data emisji: 3.05.2017

Godzina emisji: 10.15

jsz/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Magnus von Horn: ciekawią mnie ekstremalne sytuacje

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2017 14:01
- A także to, jak ludzie w takich krańcowych momentach odnajdują się - mówił reżyser w rozmowie z Kają Zemłą przy okazji spotkania poświęconego jego twórczości w Narodowym Instytucie Audiowizualnym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od kinofilii do debiutu. Młodzi filmowcy w natarciu

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2017 17:23
- Jestem dzieckiem wypożyczalni wideo. W moim rodzinnym Kędzierzynie Koźlu nie było ich dużo, ale obejrzałem wszystko, co tam było - wspomina w rozmowie z Błażejem Hrapkowiczem młody reżyser Paweł Maślona, którego pełnometrażowy debiut "Atak paniki" będziemy mogli zobaczyć już jesienią.
rozwiń zwiń