X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nigdy nie jest za późno, by zacząć żyć zdrowo

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2014 12:00
Wiosna rozpoczęła się na dobre. To już więc ostatni dzwonek, by zadbać o swoje zdrowie i wygląd, jeśli nie chcemy, by - gdy będziemy leżeć latem na plaży - ktoś przechodząc wepchnął nas do morza, myśląc, że ratuje wieloryba.
Audio
  • Jak odchudzać się skutecznie i zdrowo? Rozmowa z Joanną Gutowską-Ślesik i Pawłem Raczyńskim (Czwórka/4 do 4)
  • Sposoby słuchaczy Czwórki na odchudzanie - sonda (Czwórka/4 do 4)
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duchFoto: Glow Images/East News

Dieta, siłownia czy bieganie? Co warto wybrać, jeśli chcemy szybko i skutecznie pozbyć się niechcianych "oponek" wokół bioder? Słuchacze Czwórki mają swoje sposoby na to, by po zimie powrócić do znakomitej wakacyjnej formy. - Przesiadłem się z komunikacji miejskiej na rower - mówi jeden z nich. - Ograniczam fast foody i piję dużo wody - wtóruje mu koleżanka. - Chodzę na siłownię… siedem razy w tygodniu - zwierza się słuchacz.

Tymczasem eksperci w dziedzinie sportu i żywienia apelują, by połączyć ruch ze zdrowym jedzeniem. I waga spadnie sama. Zwłaszcza, jeśli do nowych zasad będziemy stosować się regularnie. - Działania, które wprowadzamy na miesiąc przed wakacyjnym wyjazdem niekoniecznie mogą przynieść oczekiwane skutki - tłumaczy Paweł Raczyński, trener osobisty z Crossfit Dock. - Trzeba pilnować się cały rok. Nie musi to być jednak katorga, nie trzeba też nagle przewracać do góry nogami całego życia.

Czytaj także: Jesz za dużo białka? To może mieć poważne konsekwencje <<<

Jak przyznaje ekspert, najważniejsza jest motywacja. - A najlepszą może być lustro, albo zdjęcie z jakiegoś wyjazdu sprzed lat, na którym wyglądaliśmy trochę inaczej - tłumaczy Raczyński. - Warto też pomyśleć o tym, że jednak osobom zadbanym jest w życiu łatwiej. I to we wszystkich aspektach.

Paweł
Paweł Raczyński i Joanna Gutowska-Ślesik w Czwórce/fot. Wojciech Kusiński

Kolejnym czynnikiem, który trzeba mieć na uwadze, zaczynając zdrową dietę, jest zdrowie. - To, że teraz nic nam nie dolega nie oznacza, że całe życie tak będzie - mówi Joanna Gutowska-Ślesik, dietetyk medyczny. - Brak ruchu i nieodpowiednia dieta wpływają na choroby, na które za jakiś czas pewnie zapadniemy.

Kiedy zacząć? Najlepiej od dzisiaj. - Nigdy nie jest za późno na to, by żyć zdrowo - mówi ekspertka. - Należy powolutku wprowadzać kolejne elementy: sport i dietę.

Dlaczego nawet jeśli wprowadzimy do swojego planu dnia sporą dawkę sportu, a nie zmienimy diety, nie uda nam się schudnąć, co jeść i jak ćwiczyć, by do wakacji zacząć wyglądać i czuć się we własnej skórze lepiej dowiesz się, słuchając nagrania całej rozmowy z audycji "4 do 4".

(kd / ac)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mężczyźni kochają burgery. A co ze zdrowiem?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 19:00
Jest mecz, jest impreza - cieszą się panowie. I zasiadają do stołu zastawionego chipsami, piwem oraz pizzą. Jeden wieczór spędzony w męskim gronie może mieć wartość nawet 4000 kalorii. A co ze zdrowym odżywianiem?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Kuroń: zamiast soli użyj tymianku!

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2014 12:50
Jedna płaska łyżeczka soli dziennie nikomu nie zaszkodzi - twierdzą dietetycy. Niestety z badań wynika, że zużywamy jej dużo więcej. Głównie dlatego, że jemy coraz więcej produktów przetworzonych, które zawierają chlorek sodu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Siłownia w domu? To możliwe

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2014 16:10
Przyszła wiosna, dlatego warto zadbać o kondycję i wygląd naszego ciała. Dla tych, którzy nie mają czasu, albo pieniędzy by chodzić regularnie na siłownię, mamy alternatywę - ćwiczenia w domu. W co warto się zaopatrzyć i jak trenować, by nasze wysiłki były skuteczne - radzi trener personalny Marcin Tylkowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chcesz być zdrowy? Zastanów się, co jesz

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2014 10:40
Coraz bardziej dbamy o to, co jemy, wybieramy produkty sezonowe i nie gonimy za kulinarnymi modami. Ma być smacznie, ale też zdrowo.
rozwiń zwiń