Śląsk ma patent na promocję

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2010 16:57
– Staramy się wykorzystywać wszelkie nowoczesne narzędzia promocji regionu – zapewnia Witold Czyż z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Audio
  • Waldemar Bojarun i Witold Czyż o promocji województwa śląskiego

– Przez ponad 40 lat Górny Śląsk przedstawiany był jako kraina węgla i stali. Ciężko jest zmienić ten wizerunek, ale intensywnie nad tym pracujemy – mówi Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Katowice. O promocyjnych inicjatywach Śląska opowiadał ramię w ramię z Witoldem Czyżem z Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Goście "Magazynu" zgodnie przyznają, że nie tylko w Katowicach, ale w całym regionie na przestrzeni kilku ostatnich lat dokonało się wiele przeobrażeń. – Nasze miasta można ze spokojem nazwać nowoczesnymi. Aglomeracje tętnią życiem –z dumą stwierdza Waldemar Bojarun.

W dużej mierze jest to zasługa licznych inwestycji, a także imprez o charakterze kulturalnym, sportowym czy naukowym, które cieszą się wsparciem władz. Warto chociażby wspomnieć o Rawa Blues Festival, którego kolejna odsłona odbędzie się 9 października w katowickim Spodku.

"Spotkajmy się na Mariackiej" to hasło kampanii, która na celu ma promowanie wyremontowanej w 2008 roku ulicy Mariackiej w Katowicach. W zamyśle władz miasta ulica ma pełnić rolę deptaku i być miejscem wielu przeróżnych inicjatyw. – I cały czas jest – podkreśla Waldemar Bojarun. – W ciągu dwóch lat zorganizowanych zostało tam mnóstwo imprez, m. in. spektakle teatralne, pokazy taneczne, turnieje gier planszowych, występy street artowców – dodaje gość "Magazynu".

Kolejna kampania odbywa się pod hasłem "Pasjonauci polecają Śląskie" i funkcjonuje w ramach większego projektu zatytułowanego "Śląskie. Pozytywna energia." – Koncepcja kampanii nawiązuje do ludzi, którzy z miłością i zaangażowaniem realizują na terenie naszego województwa swoje pasje i, co ważniejsze, dzielą się nimi z innymi, promując w ten sposób region – podkreśla Witold Czyż.

– Staramy się być na czasie i wykorzystywać wszelkie nowoczesne narzędzia promocji – wyjaśnia Witold Czyż. Naszym wielkim sukcesem jest KISS, czyli Katowicki Informacyjny Serwis SMS-owy i konto na portalu społecznościowym  Facebook, które znacznie przyczyniają się do promocji regionu. – Nasz facebookowa społeczność liczy ponad 3 tys. ludzi, którzy aktywnie biorą udział w dyskusji o naszym województwie i jego przyszłości – podkreśla Witold Czyż.

ap

Czytaj także

Czwórka w Katowicach

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2010 17:16
W ramach akcji Czwórka w wielkim mieście 8 i 9 października nadajemy ze stolicy Górnego Śląska!
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bluesowe retrospekcje

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2010 12:00
Jubileuszowa 30. edycji Rawa Blues Festival jest jedyną okazją, by posłuchać wybitnych bluesowych muzyków, którzy od lat wspólnie nie koncertowali.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamy bardziej i mniej lubiane

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2010 13:55
Reklama porównawcza studzi entuzjazm odbiorcy, a nagość odwraca uwagę od produktu – wyjaśnia ekspert.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Negatyw bliżej gwiazd

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2010 14:18
Po czterech latach śląski Negatyw triumfalnie powraca z nową płytą.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jo ci przaja

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2010 17:59
Jak wyznać miłość po śląsku? Z pomocą przyjdzie „Antologia. Najpiękniejsze śląskie słowa”.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jo ci przaja

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2010 17:59
Jak wyznać miłość po śląsku? Z pomocą przyjdzie „Antologia. Najpiękniejsze śląskie słowa”.
rozwiń zwiń