X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Anatomia mody: kolorowe ptaki kontra szare myszki

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2012 09:00
– Moda jest w każdym z nas. Niektórzy się do tego przyznają otwarcie, inni nie. Ale moda jest sposobem na życie, sposobem wyrażania siebie i… metodą na zarabianie pieniędzy – mówi w Czwórce Marta Majdan z działu modowego pisma "Joy".
Audio

– Pojęcie mody bardzo ciężko jest zdefiniować, ale na pewno w bardzo dużym stopniu wpływa ona na nasze życie – mówi Kinga Miller, specjalista ds. zarządzania i marketingu. – Szczególnie życie młodych ludzi. Jest ona elementem pokazywania swojej indywidualności w prosty i jednoznaczny sposób.

Zdaniem psycholog Katarzyny Dąbrowskiej moda daje nam również poczucie przynależności. – Najpierw realizujemy potrzeby fizjologiczne, potem zapewniamy sobie poczucie bezpieczeństwa – tłumaczy ekspertka Czwórki. – Przynależność jest równie ważna, podobnie jak wspólnota w subkulturze.

Są jednak ludzie, którzy modę chcą wyprzedzać. To hipsterzy, których ostatnio coraz więcej na polskich ulicach. – O hipsterach lubie myśleć, jako o takim duchu czasu – mówi Chaciński. – To nieustanne „przebijanie się”. Hipsterzy z 2001 roku to już nie są ci sami ludzie co w 2005 roku. Zupełnie inna muzyka, styl. Tych osób po prostu nie można zatrzymać.

Nie każdy jednak może być modny, choćby nie wiadomo, jak bardzo się starał. – Klasyczna teoria mody zakłada pewną elitarność – mówi dr Radosław Muniak z SWPS. – Wymogiem jest kwestia smaku i edukacja w tej dziedzinie. To ogromny problem w czasach, gdy wydaje się, że każdy może być modny, jeśli ubierze się kontrowersyjnie, co oczywiście jest bzdurą.

Zdaniem Marty Majdan z działu mody pisma "Joy", modą interesuje się każdy i jeśli ktoś temu przeczy, kłamie. – Jedni chcą się schować za ubraniami, inni chcą się poprzez ubiór wyróżnić – mówi gość Czwórki. – Ci, którzy chcą się "schować" ubierają się bardzo zasadniczo i prosto. Wszystko po to, by nie pokazać, jacy są naprawdę. Druga grupa to „kolorowe ptaki”, które chcą, by świat je zauważył.

Jednym z odłamów mody jest również celowe bycie niemodnym. – Są ludzie, którzy kreują się na niemodnych – mówi Majdan. – Cały ruch hipsterski skierowany jest na to, by podkreślać fakt, że nie podąża się za trendami. Tymczasem samo hipsterstwo jest już samo w sobie megatrendem.
O istocie zjawiska, jakim jest moda i pogoń za nią, a także m.in. o tym, kim jest "lumpster" i czym rtóżni się od "hipstera" dowiesz się więcej, słuchając całego nagrania ze studia Czwórki, z audycji "4 do 4".

(kd)

Zobacz więcej na temat: Czwórka mod moda pieniądze
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

10 najważniejszych trendów konsumenckich

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2012 16:00
W środę, po godzinie 23 w audycji "Na 4 ręce“ rozmawialiśmy o ludzkich wartościach i zachowaniach oraz sposobach działania i myślenia w 2012 roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Juliette Binoche: Wszyscy się prostytuujemy

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2012 15:00
Krzyk o bliskość, o milość i realizajcję własnych potrzeb, a nie pornografia – tak francuska aktorka określiła film "Sponsoring” o studentkach uprawiających seks za pieniądze.
rozwiń zwiń