Michał Pepol. Jak zamienił Magdalenę Cielecką w syrenę?

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2017 15:00
Wiolonczelista i performer Michał Pepol stworzył hybrydę sceniczną "Milczenie syren" z Magdaleną Cielecką w roli głównej. - To koncert dla niej i trochę o niej - tłumaczy muzyk i reżyser
Audio
  • Wiolonczelista i performer Michał Pepol o "Milczeniu syren", współpracy z Magdaleną Cielecką i najważniejszych wydarzeniach 2018 roku (W to mi graj/Czwórka)
Michał Pepol w studiu Czwórki
Michał Pepol w studiu CzwórkiFoto: Czwórka

Michał Pepol Nie interesują mnie wielkie sceniczne dzieła, tylko małe, kameralne spektakle. Ciekawi mnie wzajemna reakcja muzyki z innymi gatunkami

Syreny znane są w naszej kulturze od tysięcy lat, zwłaszcza z tego, że wabiły urzekającym śpiewem żeglarzy i zabijały ich.- Magda Cielecka na co dzień nie śpiewa, więc to było zadanie, którego trochę się obawiała. Ale świetnie sobie z nim poradziła - ocenia gość Czwórki.

"Milczenie syren" to multimedialny spektakl muzyczny inspirowany nowelą Franza Kafki. Uwodzi i czaruje widza polifonią głosów człowieka, wiolonczel i mieszkańców oceanu. Ale to nie jedyne artystyczne wyzwanie, któremu Michał Pepol musiał sprostać w 2017 roku. - Odważyłem się także zaśpiewać - przyznaje. - Są to na razie nieśmiałe próby, ale już udało mi się je zarejestrować w formie wideo - tłumaczy muzyk.


Czytaj także
agnieszka grochowska 1200.jpg
Agnieszka Grochowska: wierzę w teatr, który budzi w widzu coś więcej

Jak intertekstualność "Milczenia syren" przekłada się na warstwę wizualną? Na czym polega "melancholia Magdaleny Cieleckiej"? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy. 

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Goście: Michał Pepol (wiolonczelista, performer, reżyser)

Data emisji: 23.12.2017

Godzina emisji: 13.20

kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dobry teatr? "Musi być otwarty na kontakt z widzem"

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 16:00
- W teatrze współczesnym najbardziej przeszkadza mi sam teatr, który jest sztampą, rutyną, konwencją. I nudą - opowiada Piotr Gruszczyński, krytyk, dramaturg i organizator cyklu wykładów "Jak teatr przestaje być teatrem, żeby teatrem pozostać". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Golem". O Zagładzie, którą nosimy w genach

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2017 15:00
Legenda o Golemie jest jedną najstarszych w tradycji żydowskiej. Od lat przenika różne kultury i nadaje nowe sensy.
rozwiń zwiń