"Golem". O Zagładzie, którą nosimy w genach

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2017 15:00
Legenda o Golemie jest jedną najstarszych w tradycji żydowskiej. Od lat przenika różne kultury i nadaje nowe sensy.
Audio
  • O "Golemie" - nowej premierze w Teatrze Żydowskim (W to mi graj/Czwórka)
Fragment plakatu do spektaklu Golem w Teatrze Żydowskim w Warszawie
Fragment plakatu do spektaklu "Golem" w Teatrze Żydowskim w WarszawieFoto: mat. promocyjne

Barbara Szeliga My, aktorzy Teatru Żydowskiego, pochodzimy z innego świata, z innej materii. Wiadomość, że będziemy współpracować z Mają Kleczewską wywołała u nas entuzjazm, ale też ogromny strach 

2 grudnia w Teatrze Żydowskim w Warszawie odbędzie się premiera "Golema" według Mai Kleczewskiej i Łukasza Chotkowskiego.- Spektakl zamykający nasz tryptyk skupia się na teraźniejszości i przyszłości. Opowiadamy o ludziach, którzy ocaleli z Zagłady oraz o ich dzieciach. Opowiadamy o tym, jak gen Zagłady przekazywany jest z pokolenia na pokolenie - wyjaśnia Chotkowski.

"Golem" opowiedziany głosami Dzieci Holokaustu jest jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego sezonu teatralnego. Spektakl będzie miał specjalną, otwartą formułę, w która zamieni teatr w galerię sztuki.

Łukasz Chotkowski Podstawowe pytanie, które zadajemy w "Golemie", dotyczy pamięci. Jak zyć po Zagładzie? Jak mierzyć się codziennie ze świadomością istnienia tej traumy?

W audycji opowiadamy także o Janie Dormanie - człowieku-orkiestrze, który pisał i adaptował teksty, reżyserował spektakle, tworzył do nich scenografię i oprawę muzyczną, a teraz jest patronem Konkursu im. Jana Dormana, w ramach którego powstają premierowe produkcje teatralne dla młodego widza - POSŁUCHAJ >>>

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Goście: Barbara Szeliga (aktorka), Łukasz Chotkowski (dramaturg)

Data emisji: 25.11.2017

Godzina emisji: 12.22

kul/mg


Czytaj także

"Współczesny teatr ucieka od tradycji i dyscypliny"

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2017 17:44
Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych to cykl spotkań dla przyszłych dziennikarzy, chcących zajmować się teatrem i szeroko pojętą tematyką kulturalną. - Punktem wyjścia do tej nauki jest zastanowienie się, jak zmienił się sam teatr - mówiła prof. Krystyna Duniec, autorka projektu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dobry teatr? "Musi być otwarty na kontakt z widzem"

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 16:00
- W teatrze współczesnym najbardziej przeszkadza mi sam teatr, który jest sztampą, rutyną, konwencją. I nudą - opowiada Piotr Gruszczyński, krytyk, dramaturg i organizator cyklu wykładów "Jak teatr przestaje być teatrem, żeby teatrem pozostać". 
rozwiń zwiń