X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Festiwal Opera Rara. "Dzieło musi być komunikatywne"

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2018 14:50
- Marzy mi się, żeby wzorem Berniniego przepędzić przez scenę sto koni, a dekoracje w trakcie jednego spektaklu zmieniać kilkanaście razy. Ale wydaje mi się, że te czasy już nie wrócą i że teraz inscenizując opery należy korzystać z narzędzi właściwych dla naszych czasów - przekonuje Paweł Szczepanik, współorganizator festiwalu Opera Rara.
Audio
  • Interesujesz się operą? Początek lutego spędź w Krakowie (W to mi graj/Czwórka)
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: Shuttersock.com/dom. publiczna/Zeren Yasa

Paweł Szczepanik Tutaj wszystkie chwyty są dozwolone, ale dla mnie istotne jest to, żeby bezmyślnie nie powielać pewnych wzorców tylko starać się budować coś zupełnie nowego

Opera Rara prezentuje różnorodność opery na przestrzeni czterech stuleci i pokazuje tę dziedzinę sztuki w jej najpełniejszym kształcie. - Mamy możliwość pokazywania takich rzeczy, które są całkowicie poza nawiasem głównego obiegu kultury - wyjaśnia gość Czwórki. 

Dlatego, choć organizatorzy nie rezygnują z wystawiania największych dzieł operowych rekonstruowanych w zgodzie z duchem epoki, na najbardziej prestiżowych krakowskich scenach można także zobaczyć, jak wygląda prawdziwe oblicze muzycznego teatru semi-opery. - Rozpiętość w ramach Rar jest ogromna. Sięgamy do początków tego gatunku, czyli do pierwszej połowy XVII wieku i docieramy aż do wieku XX, czyli do Karola Szymanowskiego, a nawet do Michaela Nymana - mówi Szczepanik.


Czytaj także
agnieszka grochowska 1200.jpg
Agnieszka Grochowska: wierzę w teatr, który budzi w widzu coś więcej

W tym roku w programie festiwalu znajdą się m.in. recitale, dzieła sceniczne, opery w wersji koncertowej. Opera Rara potrwa w Krakowie do 13 lutego. Więcej o imprezie w nagraniu audycji. Zapraszamy także do wysłuchania reportażu z przygotowań do "Czy to ty?" - kolejnej premiery w warszawskim Teatrze Capitol >>>

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Gość: Paweł Szczepanik (współorganizator festiwalu Opera Rara)

Data emisji: 20.01.2018

Godzina emisji: 13.11

kul/kk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dobry teatr? "Musi być otwarty na kontakt z widzem"

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 16:00
- W teatrze współczesnym najbardziej przeszkadza mi sam teatr, który jest sztampą, rutyną, konwencją. I nudą - opowiada Piotr Gruszczyński, krytyk, dramaturg i organizator cyklu wykładów "Jak teatr przestaje być teatrem, żeby teatrem pozostać". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Michał Pepol. Jak zamienił Magdalenę Cielecką w syrenę?

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2017 15:00
Wiolonczelista i performer Michał Pepol stworzył hybrydę sceniczną "Milczenie syren" z Magdaleną Cielecką w roli głównej. - To koncert dla niej i trochę o niej - tłumaczy muzyk i reżyser
rozwiń zwiń