X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Neurogastronomia. Co wpływa na nasz smak?

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2017 20:13
Badacze z Oksfordu twierdzą, że na odczuwany przez nas smak mogą wpływać najróżniejsze, pochodzące z zewnątrz bodźce. Na przykład odpowiedni dźwięk może zmienić wrażliwość na smak słodki lub słony. 
Audio
  • Czym zajmuje się neurogastronomia? (Stacja Nauka/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: VGstockstudio/Shutterstock.com
Sprawdź też:
mleko śniadanie 1200x660.jpg
Mleczny zawrót głowy. Które jest najzdrowsze?

- Między innymi tym właśnie zajmuje się neurogastronomia. Chodzi o percepcję smaku w odniesieniu do innych zmysłów - tłumaczy Magdalena Tomaszewska-Bolałek z Uniwersytetu SWPS w Warszawie. - Gdy fascynuje nas jedzenie i kultura jedzenia, często proponuje nam się otworzenie własnej gastronomii, a jedzeniem można interesować się badawczo. Taka dziedzina naukowa w Polsce rozwija się już od około 10 lat - przekonuje ekspertka. 

Food studies, których elementem jest też neurogastronomia, pozwalają spojrzeć na jedzenie w szerszym zakresie. Z jakich perspektyw można jedzenie badać i czy marketing smakowy jest dziedziną przyszłości? Zapraszamy do wysłuchania nagrania materiału reporterskiego przygotowanego dla "Stacji Nauka" przez Macieja Oswalda.

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Data emisji: 20.09.2017

Godzina emisji: 12.42

jsz-mk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Herbata. Co kryje ulubiony napój Polaków?

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2017 15:32
Każdego roku w Polsce przepijamy około miliarda złotych na herbatę. Zanim jednak zaparzycie następną filiżankę sprawdźcie, co wchodzi skład Waszego ulubionego naparu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krew. Barometr naszego organizmu

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2017 14:21
Wystarczy jedno ukłucie, aby dowiedzieć się, czy w naszym organiźmie wszystkie procesy przebiegają prawidłowo. Co możemy wyczytać z badania krwi?
rozwiń zwiń