- Kostka, którą stworzyliśmy to kostka elektroniczna z sześcioma ekranami dotykowymi współgrająca i współpracująca ze specjalnym wirtualnym programem kostki - opowiada gość Stacji Nauka. - Czyli kostek jest w sumie dwie: wirtualna, która pojawia się na ekranie (komputera, tabletu, smartphona) i kostkę fizyczną, którą bawi się dziecko - wyjaśnia.
Ten wynalazek, to zarówno zabawka, ale też terapia, mająca na celu budowanie zainteresowania dziecka, tworzenie funkcji edukacyjnej w czasie zabawy. - Trenujemy efekt przewidywania, dzieci autystyczne mają zaburzony sposób przewidywania, a dzięki kostce mogą go trenować - mówi dr Adam Pabiś.
Pierwszą animacją wyświetlaną na kostce jest sunący robaczek - chodzi o to by dziecko obserwowało kostkę i ruch tego robaczka. Jak robaczek może uruchomić neurony lustrzane? Czy, dzięki kostce, możliwa jest terapia dzieci autystycznych niemal bez terapeuty? Jak kostka działa w praktyce i jakie są efekty jej stosowania? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Stacja Nauka
Prowadzi: Patryk Kuniszewicz
Gość: dr Adam Pabiś (neurobiolog, audiolog)
Data emisji: 14.05.2018
Godzina emisji: 12.15
pj