X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Modo, dokąd zmierzasz? W stronę wolności

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2018 16:10
- Moda i to, co na siebie zakładamy jest przede wszystkim wyrazem tego, co o sobie myślimy i co chcemy zakomunikować światu - wyjaśnia Ewa Krajewska z Fashion Project. - Zmiany w sposobie ubierania, zacieranie granic miedzy tym, co męskie i kobiece, to dowód zmian, które zachodzą w poczuciu naszej tożsamości.
Audio
  • Wzorce kobiecości i męskości w historii Hollywood (Czat Czwórki/Czwórka)
  • W którą stronę zmierza moda? (Czat Czwórki/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: Dmitry Abaza/Shutterstock/dom. publiczna

Czytaj także

iris apfel 1200 pap.jpg
Iris Apfel. "Uwielbiam być ubrana jak... własna kanapa"

Wzorce kobiecości i męskości nie są już takie oczywiste jak kiedyś i jest to zjawisko obecne w modzie od już od kilku sezonów. - Ponad 1,5 miliona osób na świecie nie utożsamia się z żadną z płci. Do tego dochodzą influencerzy i celebryci, którzy przekraczają kolejne granice, łamią tabu - dodaje Krajewska i opowiada o tym, czym w 2017 roku swoich followersów zaskoczył na Instagramie Jaden Smith.

Z tym, że zanika sztywny podział na modę damską i męską, zgadza się także redaktor "Esquire Polska". - Progresywne domy mody coraz częściej robią wspólne pokazy kolekcji dla pań i dla panów i te ubrania niewiele się od siebie różnią - zauważa Michał Zaczyński.

Czytaj także
grażyna hase 1200 pap.jpg
Grażyna Hase. Od "kozak looku" do ikony mody

- Kiedyś moda, która przekraczała granice płciowości, była zarezerwowana dla wąskiego kręgu - artystów, dziwaków, kolorowych ptaków - wymienia dziennikarka Helena Łygas. - Dziś ten trend odważnie wchodzi do mainsteramu i jest dostępny dla wszystkich - przekonuje. 

Jaką płeć mają skarpetki, szalik i dżinsy? Czego jeszcze wyznacznikiem jest moda i w jaki sposób nas określa? O tym m.in. w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Ewa Krajewska (Fashion Project), Helena Łygas (dziennikarka Wp.pl),  Michał Zaczyński (redaktor "Esquire Polska") 

Materiał przygotował: Robert Malinowski

Data emisji: 13.09.2018

Godzina emisji: 15.08

kul/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Moda Polska. Marka, która odbudowywała polską kobietę

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2018 14:30
Szarą rzeczywistość PRL-owskich ulic odmieniała Moda Polska - państwowa firma odzieżowa, która ubierała Polki z odwagą, dbałością o detale i w zgodzie z aktualnymi trendami. Ewa Rzechorzek w swojej książce "Moda Polska. Warszawa" opisuje fenomen tej firmy i związanych z nią ludzi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Green wedding. Wesele w szacunku do przyrody

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2018 11:00
Green weeding to nowy trend w "zamążpójściu". - Stwierdziliśmy, że skoro ekologia jest z nami na co dzień, to nasze ślub i wesele też się powinny w ten klimat wpisywać- opowiada Agnieszka Sadowska-Konczal, autorka bloga Ekologika.edu.pl.
rozwiń zwiń